تخریب چند واحد تعمیری در سرپل‌ذهاب
تاریخ: 10:44 :: 2018/11/26
آب همچنان کدر است

شهردار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه در حال حاضر آب در این شهرستان همچنان کدر است، گفت: چند واحد تجاری که جزو ساختمان‌های تعمیری بودند، تخریب شده‌اند و گزارشی از تخریب ساختمان‌های نوساز ارائه نشده‌است.

صابر حیدری (شهردار سرپل‌ذهاب)  درباره میزان خسارت وارده به سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله شب گذشته گفت: خوشبختانه بر اثر زلزله شب گذشته تخریب صددرصدی در ابنیه شهر گزارش نشده‌است.

وی ادامه داد: برخی از ساختمان‌های تخریب شده از جمله چند واحد تجاری از ساختمان‌هایی هستند که بر اثر زلزله سال گذشته دچار خسارت شدند و جز ساختمان‌های تعمیری بودند. گزارشی از تخریب ساختمان‌های نوساز تاکنون ارائه نشده است و تا جایی که اطلاع‌ داده‌اند، ساخت‌وساز‌های جدید بر اساس اصول ساخته شده‌اند و مشکل خاصی در این ساختمان‌ها نداشتیم.

شهردار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه خوشبختانه زلزله شب گذشته تلفات جانی نداشته است، خاطرنشان کرد: میزان خسارت ناشی از زلزله شب گذشته هنوز برآورد نشده است و ارزیابان بنیاد مسکن در حال ارزیابی هستند.

حیدری با بیان اینکه در حال حاضر آرامش در سرپل ذهاب برقرار است، تصریح کرد: تمامی ادارات در  سرپل‌ذهاب باز است و فقط مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند. گرچه روال عادی در شهر برقرار است، اما به دلیل شدت زلزله فشار روحی و روانی که به مردم وارد شده، زیاد است.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از زلزله امدادرسانی به سرعت به مردم انجام شده است و مشکل خاصی در خصوص امدادرسانی شب گذشته وجود نداشت و بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند. خوشبختانه به خوبی بحران مدیریت صورت گرفته است.

شهردار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه برق شهر ساعتی پس از زلزله وصل شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در خصوص قطع گاز و برق مشکلی در حال حاضر وجود ندارد، اما به دلیل برخی مشکلات در منابع آب، آب شهرستان همچنان کدر است که مسئولان آبفای منطقه در حال برطرف کردن مشکلات هستند.