معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد
تاریخ: 9:46 :: 2018/11/26
راستگویی نیاز جدی جامعه امروز است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: صداقت و راستگویی نیاز جدی جامعه امروز است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: صداقت و راستگویی نیاز جدی جامعه امروز است.

«مریم حسن پور»  با بیان این‌که تولد حضرت محمد(ص) بزرگترین نعمت خدا به بشریت است، اظهار کرد: لقب مشهور پیامبر  (حبیب الله) است. این لقب نشان می دهد که ایشان بهترین مخلوق نزد خداوند بودند و به همین دلیل محبوب دل های مسلمین نیز قرار گرفتند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد به ویژگی های پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص) از نظر اخلاقی و رفتاری الگوی همه انسان ها بودند و کتاب های زیادی در مورد اخلاق و رفتار ایشان نظیر کتاب فروغ ابدیت و سیره رسول خدا نوشته شده است.

وی با بیان این که در کتاب ها نحوه رفتار پیامبر در حالات مختلف ذکر شده، تصریح کرد: اگر ما الگو و اسوه داشته باشیم و بدانیم کاملترین انسان ها چگونه رفتار می کردند باعث می شود نور هدایت در جامعه ایجاد شود.

حسن پور در ادامه به هفت اصول اخلاقی ویژه پیامبر اشاره و خاطرنشان کرد: عبودیت که اولین ویژگی اخلاقی پیامبر است در جامعه امروزی کم رنگ شده است.

وی، اهمیت دادن به دانش و علم، فروتنی، ساده زیستی و قناعت و صداقت و راستگویی را از دیگر ویژگی های پیامبر اسلام برشمرد و اظهار کرد: در جامعه امروز ساده زیستی و قناعت در بین برخی از مسئولان دیده نمی‌شود و وجود فاصله طبقاتی، مردم را رنج می دهد.

این مسئول در پایان از دیگر نیازهای جامعه را صداقت و راستگویی دانست و گفت: اگر صداقت بیشتر در جامعه حاکم شود باعث همدلی میان حلقه های کوچک و مسئولین می گردد.