تاریخ: 15:39 :: 2018/11/22
استفاده از عناوین دولتی ترفند کلاهبردار حرفه ای در خراسان شمالی

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی از دستگیری فردی که خود را با عناوین مختلف دولتی در بین مردم روستاهای این استان معرفی و اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ رضا عرب زاده اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه فردی با هویت نامعلوم با حضور در مناطق روستایی سطح استان خود را مامور ارگان های دولتی معرفی و اقدام به اخذ وجه نقد و کلاهبرداری از مردم می کرد بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

عرب زاده با اشاره به اینکه کارآگاهان ابتدا اقدامات فنی و تحقیقات میدانی خود را برای شناسایی فرد مورد نظر با حضور در مناطق مورد نظر آغاز کردند، افزود: در این رابطه تعدادی از مالباختگان با حضور در پلیس آگاهی استان اقدام به طرح شکایت از این فرد کردند که با توجه به افزایش تعداد شکات موضوع با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان موفق شدند پس از انجام تلاش های شبانه روزی محل اختفای این کلاهبردار حرفه ای را مورد شناسایی قرار دهند، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی متهم در یک اقدام کاملا غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی ادامه داد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و عنوان کرد که با این ترفند اقدام به اخذ مبلغ ۱۱۲ میلیون ریال از مردم چندین روستا در شهرستان های شیروان، فاروج و بجنورد کرده است.

عرب زاده همچنین با اشاره به اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد این فرد دارای چندین فقره سابقه جعل و سرقت است، گفت: متهم پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آن طریق نیز با صدور قرار روانه زندان شد.