تاریخ: 15:14 :: 2018/11/22
ایران دارای بهترین امنیت برای سفر

بر اساس گزارشی تحت عنوان "نقشه مخاطرات سفر در سال ۲۰۱۹" ایران به لحاظ امنیت جز کم‌خطرترین کشورها و به لحاظ حمل‌ونقل و همچنین خدمات درمانی جزو پرمخاطره‌ترین کشورها به مسافران معرفی شده‌است.

ایران دارای بهترین امنیت برای سفر؛ بدترین وضعیت حمل‌ونقل و خدمات پزشکی

بر اساس گزارشی تحت عنوان  “نقشه مخاطرات سفر در سال ۲۰۱۹” که با همکاری دو سازمان فعال در زمینه ارزیابی خطر به نام‌های «اینترنشنال SOS» و «کنترل ریسک» تهیه شده ایران به لحاظ امنیت جز کم‌خطرترین کشورها و به لحاظ حمل‌ونقل و همچنین خدمات درمانی جزو پرمخاطره‌ترین کشورها به مسافران معرفی شده‌است.

بر اساس این گزارش، ایران از نظر امنیت برای مسافران در رده کشورهای امن اروپایی مانند انگلیس، اسلوونی، دانمارک و سوئیس جای گرفته است. خشونت سیاسی، شامل تروریسم، اعتراضات مدنی، شورش و جنگ، ناآرامی‌های اجتماعی شامل خشونت‌های قومی و فرقه‌ای و جرائم خشونت‌آمیز از جمله شاخص‌هایی هستند که در طبقه‌بندی کشورها بر اساس امنیت مد نظر قرار گرفته‌اند. بدین ترتیب، سوریه، یمن، افغانستان، لیبی، سودان جنوبی و سومالی از کشورهایی هستند که دارای شدیدترین مخاطرات امنیتی معرفی شده‌اند.

  دسته‌بندی کشورها بر اساس امنیت (زرشکی: خطر شدید /  قرمز: خطر زیاد / نارنجی: خطر متوسط / زرد: خطر کم / سبز: خطر ناچیز)


دسته‌بندی کشورها بر اساس امنیت جاده‌ها (زرشکی: خطر شدید /  قرمز: خطر زیاد / صورتی تیره: خطر متوسط /صورتی: خطر کم / صورتی روشن: خطر بسیار کم‌)


دسته‌بندی کشورها از نظر خدمات پزشکی و اورژانس: (قهوه‌ای: خطر شدید /  قرمز: خطر زیاد / نارنجی: خطر متوسط / زرد: خطر کم / سبز: خطر ناچیز)