تاریخ: 12:10 :: 2018/11/18
استاندار همدان و معاون هنری وزارت فرهنگ به جشنواره تئاتر کودک پیام دادند

سید سعید شاهرخی و سید مجتبی حسینی به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام‌های جداگانه دادند.

روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان سید سعید شاهرخی استاندار همدان در پیامی که برای برگزاری بیست و پنجمین دوره این رویدادهنری نوشته تقارن جشن صدسالگی و ربع قرن جریان مداوم تئاتر کودک را تبریک گفت.

 در متن پیام استاندار همدان آمده است:

«همدان،قدیمی‌ترین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین به موهبت برگزاری جشنواره بین‌المللی تاتر کودک و نوجوان،میزبان هنرمندان با ذوق و نام‌آشنای تئاتر ایران و گروه‌های نمایشی بین‌المللی است.این رویداد فرهنگی نیزگامی در راستای شعار سال ۲۰۱۸همدان،پایتخت گردشگری آسیاست که می‌تواند زمینه تعاملات فرهنگی و هنری این استان کهن را با سایر ملل،بیش از پیش برقرار سازد.در این میان هنرهای مختلف هر کدام شأنو منزلت خود را دارند.هنر تاتر  و نمایش به دلیل عنصر(زنده بودن) و (هم‌نفسی با تماشاگران)از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است،چندانکه صاحب نظران آن را (آینه طبیعت) والاترین هنرها نام نهاده‌اند وچه زیباترآن‌که این هنر والا به آینده‌سازان این مرز و بوم یعنی کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد.

تقارن جشن یکصد سالگی تئاترکودکان و نوجوانان درایران و همزمانی یک ربع قرن جریان متداوم جشنواره تاتر کودک در این استان همه و همه از فضایل و مواهب این رخداد بزرگ فرهنگی است که جای بسی تقدیر و تبریک دارد.

این فرصت مغتنم فرهنگی را دراستان همدان به فال نیک گرفته و مراتب تهنیت و خوش‌آمد خود را به مناسبت این جشن بین‌المللی اعلام داشته و امیدواریم هنرمندان شرکت‌کننده هر کدام سفیران فرهنگی و هنری برای معرفی هرچه بیشتر این دیار باستانی و تاریخی باشند.در پایان از توانمندی های متعهدانه و خدمات ارزشمند و حمایت های بی دریغ جناب آقای مهندس نیک بخت استاندار سابق همدان در برگزاری رخداد های بزرگ فرهنگی ، هنری ملی و بین المللی در استان کمال تشکر را دارم و موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند منان خواستارم.»

پیام سید مجتبی حسینی معاون امور هنری به بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

 سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت برگزاری بیست  و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت ابراز امیدواری کرد که هنرمندان با الگوآفرینی و نشاط­‌بخشی ، مشوق خانواده­‌هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده­‌اند. در متن این پیام آمده است:

«کودکانه، جهان را زیستن، آرمان و آرزویی است که ما را به شادی، دانایی و صلح، وعده می­دهد. تئاتر، جویایِ این جهان است و قابِ کوچکِ صحنه، کیمیایی­ست که «رنجِ خواستن» را به «گنجِ توانستن» بدل می­کند. اگر نامِ دیگرِ تئاتر، «دیگری اندیشی» باشد، دشوار است به کودکانی اندیشید که «غولِ خشم و خشونت»، «قلعه­یِ شور و شوقشان» را تسخیر کرده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که «اسبِ آرزوهایشان» در «هفت­خوانِ امید و آرزو» از نفس افتاده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که در «غیبتِ لبخند»، «نقاشی­های غمگینی» دارند! دشوار است اما کودکانه جهان را زیستن، یعنی امید و امیدواری.

جشنواره­ی تئاتر کودک و نوجوان، در آزمونی دیگر و با حضور گروه­های ارجمند نمایشی بر آن است تا با طرح دغدغه­ها و دقیقه­های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، تکلیفِ تربیتی و نقشِ ترغیبی خود را ادا کند. امیدوارم هنرمندان عزیز در این دوره، با الگوآفرینی و نشاط­بخشی، مشوق خانواده­هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده­اند.

برگزاری این جشنواره در سرزمین کهن همدان، نکوداشت ایرانیانی است که بنا به تمدن دیرین و تعالیم دینی، از دیرباز تا کنون، به اصالت خانوادگی و هویت اجتماعی معتقد و مقیّد بوده­اند. فروتنانه و به تعظیم، درودگوی خیرخواهی اصحاب جشنواره و خونگرمی اهالی همدان هستم.»