نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی
گروه: . / * / فرهنگی
تاریخ: 11:57 :: 2018/11/13
آیا شما هم معتاد هستید؟

شناخت نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی دیگر آنقدرها سخت نیست چون اعتیاد به شبکه های اجتماعی مسئله ایست که در قرن حاضر در بین کاربران این نرم افزارها شیوع پیدا کرده است. نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی در هر سن و سالی که باشند به این برنامه ها معتاد می شوند!

شناخت نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی دیگر آنقدرها سخت نیست چون اعتیاد به شبکه های اجتماعی مسئله ایست که در قرن حاضر در بین کاربران این نرم افزارها شیوع پیدا کرده است. نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی در هر سن و سالی که باشند به این برنامه ها معتاد می شوند.

شناخت نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی دیگر آنقدرها سخت نیست چون اعتیاد به شبکه های اجتماعی مسئله ایست که در قرن حاضر در بین کاربران این نرم افزارها شیوع پیدا کرده است. همان طور که شبکه های  اجتماعی خدمت بزرگی به ارتباطات بشر داشته است، برای افراد بسیاری نیز دردسر ساز شده است. طبق برآوردی که شده است نیمی از کاربران رسانه های اجتماعی به این برنامه ها شدیدا اعتیاد پیدا می کنند. اگر از روی برطرف کردن خستگی یا کنجکاوی در طی روز به این رسانه ها سر می زنید که هیچ، در غیر این صورت می توان گفت اعتیاد به این مسئله شما را نیز دچار کرده است. افرادی که مدام منتظر کامنت های دیگران، آخرین پست ها و کنترل صفحات اجتماعی به طور هستند به نوعی به این نرم افزارها معتاد شده اند. این بار در نت نوشت نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی پرداخته ایم تا شما بتوانید با مضرات این شبکه ها آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: تاثیر فضای مجازی بر خانواده : آیا روابط مجازی سالمی دارید؟

بیشتر بخوانید: هرگز عکس لحظه های عاشقانه و روابط خصوصی‌ تان را در شبکه‌های اجتماعی فاش نکنید!

نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی

اولین بررسی های صبحگاهی

افرادی که صبح ها در تخت خواب به سراغ گوشی موبایل می روند درگیر اعتیاد به شبکه های اجتماعی هستند. اگر شما اولین چیزی که بعد از بیدار شدنتان انجام می دهید کنترل گوشی است باید بدانید که حرکت کاملا خطرناکی انجام می دهید. بعضی از افراد قبل از بیرون آمدن از تخت خواب مستقیم به سراغ گوشی خود می روند. کنترل شبکه های اجتماعی در اولین ساعات بیداری نشانه اعتیاد به این نرم افزار است.

حتما شما هم می دانید که معلمان همیشه به دوباره کنترل کردن برگه امتحانی تاکید دارند. اما این کنترل برای ارائه یک برگه امتحانی بسیار ضروری تر از ارسال یک پست در یک شبکه اجتماعی است. برگشت چندین مرتبه ای و بررسی های مجدد شبکه های اجتماعی نوعی اعتیاد محسوب می شود. بی شک نوشته هایی که در این شبکه ها رد و بدل می شوند ارزشی بسیار پایین تر از برگه امتحانی دارند. بی جهت وقتتان را برای کنترل و بررسی مجدد شبکه های اجتماعی نگذارید.

بیشتر بخوانید: تاثیر شبکه های اجتماعی بر افسردگی و اضطراب

کنترل موبایل در حمام یا سرویس بهداشتی

بعضی از افراد در ساعات استحمام و حتی استراحت خود عادت به کنترل شبکه های اجتماعی دارند. این عمل یکی از بارزترین نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی می باشد. اگر شما در ساعات اختصاصی خصوصی خود از این شبکه ها فاصله بگیرید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. چند ساعتی که  پیامهایتان را کنترل نکنید مشکلی پیش نمی آید این کار به چند بار در روز کفایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  تاثیر شبکه های اجتماعی بر زنان و اعتماد به نفس و سلامت روانی آنان!

عدم کنترل زمان

در شبکه های اجتماعی همان طور که از نامش پیداست شما با یک سری افراد روابط اجتماعی برقرار می کنید. همراه بودن با تعدادی از افراد ممکن است نیازمند یک سری تبعات باشد که یکی از مهمترین آنها هماهنگی در زمان است. در این شبکه ها برای آن که با جمع همگام باشید می بایست در زمانهای مشخص شده به بحث و تبادل نظر بپردازید از این رو ممکن است ساعات زیادی را بی خودی در این شبکه ها پرسه بزنید تا زمان مقرر شده فرا برسد. در طول این مدت که شما خود را برای هماهنگی با گروه مشغول کرده اید زمان را کشته اید. این یکی از بدترین عادات و از نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی است که زمان شما را نابود می کند.

بیشتر بخوانید: بردگی مدرن در فضای مجازی به نام بردگی کودکان

بیشتر بخوانید: بیماری سلفی گرفتن : سلفی در این صورت یک اختلال روانی محسوب می‌شود!

برنامه ریزی زندگی طبق پست ها

در صورتی که یک بلاگر باشید زمان های خاصی به منظور به حداکثر رساندن پست ها از نرم افزارتان استفاده می کنید. بنابراین شما این ساعات روز یا شب را به کلی از دست می دهید تا پست های بیشتری داشته باشید. جوابگویی به پست ها نیز از نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی است که بیشتر افراد استفاده کننده از شبکه های اجتماعی به آن مبتلا می شوند.

شما طبق کامنت ها و پست های ارسالی تصمیم می گیرید و تا حدود زیادی تحت تاثیر پست ها خواهید بود. این نیز به نوبه خود یکی از بدترین نوع اعتیاد به شبکه های اجتماعی محسوب می شود.

اعتیاد به شبکه های اجتماعی از جمله مجازی با عادات سطحی و کوچکی شروع می شود. اهمیت زیاد به این شبکه ها و افراد حاضر در آن شما را از روند زندگی ساده خود باز می دارد.