علمی:
تاریخ: 13:26 :: 2018/11/12
رابطه بین گروه های خونی با گیاهان دارویی

یک پژوهشگر طب سنتی گفت:گروه های خونی O به دلیل کاهش اسید معده از مصرف شیر خودداری کنند.

عباس لطفی پژوهشگر طب سنتی به افراد با گروه های خونی A اشاره کرد و گفت: مصرف گیاهان دارویی گل یاس، آویشن و چای سبز استرس افراد با گروه خونی A را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: مصرف گیاه گل همیشه بهار به دلیل اینکه حاوی مولدی مانند اسید سالیسیک، فلانویید، کاروتنویید، کالاندولین و اسانس است، باعث آرامش این گروه خونی می شود.
این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه دم کرده آویشن، اسهال گروه خونی A را درمان می کند، افزود: مصرف این دم کرده باعث کاهش بیماری های همچون عفونت گوش، گرفتگی عضلات، روحی و روانی، بی خوابی، نفخ، استفراغ، افزایش فشار خون و صرع می شود.
لطفی با اشاره به اینکه افراد با گروه های خونی B در معرض خطر مبتلا به بیماری های مانند تیروئید، دیابت و خود ایمنی هستند، اظهار داشت: افراد با گروه خونی B با مصرف چای سبز بیماری های خود را درمان کنند.
این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف چای سبز از بروز سرطان جلوگیری می کند، تصریح کرد: آنتی اکسیدان موجود در این توشیدنی باعث افزایش ویتامین و انرژی بدن می شود.
وی با بیان اینکه گروه خونی AB افراد درونگرا هستند، افزود: مصرف نوشیدنی نعناع، پونه و کمی چای سبز باعث افزایش بصیرت افراد با این گروه خونی می شود.
لطفی بیان کرد: مصرف دمنوش گزنه؛ بیماری های دستگاه تنفسی، مجاری ادراری، لوزالمعده، نارسایی کبد و کلیه و کیسه صفرای افراد با گروه خونی AB را درمان می کند.
این پژوهشگر طب سنتی با تاکید براینکه افراد با گروه خونی O نسبت به سایر گروه های خونی به اسید معده دچار می شوند، یادآور شد: این افراد هنگام مصرف صبحانه جهت کاهش اسید معده باید از نوشیدن شیر خودداری کنند.