تاریخ: 12:05 :: 2018/11/11
بالاخره، سیر خام بهتر است یا پخته؟

سیر خام بهتر است یا پخته؟ سوالی است که ممکن است برای هر فردی پیش آید. هر فردی تصور می کند پختن سیر می تواند خواص آن را از بین ببرد. اما پاسخ این سوال چیست؟

همه ی ما در باره فواید بینظیر سیر شنیده ایم. سیر ماده ی غذایی است که خوردن آن به صورت خام دهان را بد بو می کند و ممکن است فرد را معذب کند. به همین علت بسیاری سیر پخته مصرف می کنند. لذا در اینجا سوال پیش می آید که سیر خام بهتر است یا پخته؟ پاسخ این سوال را در این جا می توانید خواص سیر خام را مطالعه کنید.

سیر خام بهتر است یا پخته؟

سیر یکی از محصولاتی است که به راحتی در دسترس همه قرار می گیرد. حتی در تعطیلات ! اما بهترین راه برای خوردن آن چگونه است؟ سیرخام یا پخته؟ شاید شما پاسخ صحیح این سوال را بدانید برای همین اغلب سیر خام مصرف می کنید .

ممکن است بعضی از افراد به مصرف سیر خام علاقه نداشته باشند چرا که بوی تندی دارد اما باید بدانند سیر خام دارای ارزش غذایی بیشتری نسبت به سیر پخته و تفت داده شده است.

خوردن سیر خام  چه فایده ای دارد؟

چنانچه در بخش های قبلی و در مطلب خواص سیر گفتیم بوی تیز و طعم تند سیر خام ناشی از ترکیب آلیسین در سیر است, که با حرارت از بین می رود ؛ ترکیبی بسیار مهم که فواید درمانی قابل توجهی دارد به همین دلیل فواید سیر خامبیش از فواید سیر پخته شده می باشد.

البته تمام برتری خواص سیر خام نسبت به سیر پخته همین یک ماده نیست چراکه ویتامین C در سیر با حرارت ممکن است کاهش یابد بنابراین میزان این ویتامین در سیرخام بیش از سیر پخته شده است پس با توجه به این توضیحات توصیه می شود از همه سبزیجات به ویژه سیر به صورت خام استفاده شود.

چرا سیر خام بخوریم ؟ 

خوب، پاسخ سریع این است که خوردن سیر خام درمانی ضد ویروسی قوی است و برای سرفه و ورم پستان خوب است ؛ سیر اغلب برای درمان مواردی که در ادامه این بخش از الو دکتر گفته شده است توصیه می شود که شامل:

سرماخوردگی و آنفولانزا
سرفه
گلو درد
ورم پستان
فشار خون بالا
کاهش سطح کلسترول بد
کشتن انگل ها
تنظیم قند خون
عفونت گوش
افزایش جریان صفرا
تحریک ایمنی
ضد میکروبی