تاریخ: 12:27 :: 2023/12/10
پهپاد رهگیر کرار مجهز به موشک مجید تحویل نیروی پدافند هوایی ارتش شد

آیین الحاق گروه‌های پروازی پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به یگان‌های نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

طی مراسمی به‌میزبانی دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با دستور فرمانده‌کل ارتش؛ گروه‌های پروازی پهپاد کرار؛ مسلح به موشک مجید؛ به مناطق پدافند هوایی ملحق شدند.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در این مراسم از به‌کارگیری این پهپادهای رهگیر در مناطق پدافند هوایی شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور خبر داد.

پهپاد کرار؛ رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی پدافند هوایی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای باسرنشین  شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.

موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملاً بومی است، پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.

با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هواپایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای باسرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/+

دیدگاه ها بسته شده اند.