لیگ برتر
تاریخ: 10:20 :: 2018/11/10
آمار عجیب آقای گل فعلی لیگ برتر فوتبال

استنلی کی‌روش با زدن دو گل حساس به تیم سایپا، توانست با پشت سر گذاشتن آنتونی استوکس مهاجم تیم تراکتورسازی به صدر جدول بهترین گلزنان صعود کرد.

در حالی که تعدادی از تیمهای لیگ برتری دوازدهمین بازی خود را هم پشت سر گذاشتند، تیم فوتبال سپاهان در دیداری عقب افتاده از هفته یازدهم، مقابل سایپا به میدان رفت و در دیداری پر گل توانست حریف سرسخت خود با ۳ گل شکست دهد. شاگردان امیر قلعه نویی در حالی به این پیروزی دست یافتند که ماشین گلزنی آنها در این بازی هم ترک عادت نکرد و با به ثمر رساندن سه گل، بیشترین سهم را در پیروزی این تیم داشت.

کی روش که با این ۳ گل توانست از آنتونی استوکس گلزن تیم تراکتورسازی عبور کرده و به صدر جدول گلزنان برسد، بیشترین سهم را در نتایج خوب تیم سپاهان در این فصل داشته است. این مهاجم برزیلی در حالی در پایان بازی یازدهم سپاهان توانست شمار گل های زده‌اش را به عدد ۱۱ برساند که در ۵ هفته نخست این رقابتها هیچ گلی به ثمر نرسانده بود.

کی‌روش برای اولین بار در دقیقه ۹۵ هفته ششم و در مقابل پارس جنوبی موفق به گلزنی شد. ماشین گلزنی سپاهان بعد از آن که ۴۵۰ دقیقه در گلزنی ناکام بود، با گلزنی در آن بازی توانست سپاهان را از شکست نجات دهد.

کی‌روش بعد از آن در همه بازیهای سپاهان موفق به گلزنی شد. وی در هفته هفتم دروازه فولاد را باز کرد، در هفته هشتم ۲ گل به نفت مسجد سلیمان زد، در هفته نهم ۲ گل به نساجی زد، در هفته دهم تک گل تیمش را به استقلال زد و در هفته یازدهم نیز هر سه گل تیمش را وارد دروازه سایپا کرد.

از هفته ششم به بعد تیم سپاهان کلا ۱۵ گل به ثمر رسانده که ۹ گل از این ۱۵ گل توسط کی‌روش استنلی به ثمر رسید. این مهاجم که در ۵۴۰ دقیقه ابتدایی حضورش در سپاهان نتوانسته بود گلی بزند، در ۴۵۰ دقیقه اخیر ۹ بار گلزنی کرد تا حد نصاب هر ۵۰ دقیقه یک گل را برای خود در بازیهای پایانی این تیم ثبت کند.

از هفته ششم به بعد که پای این مهاجم به گل باز شد، سپاهان صاحب ۵ پیروزی و یک مساوی است تا با کسب ۱۶ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن، بهترین عملکرد را در این هفته‌ها داشته باشد.

سپاهان عصر روز جمعه گذشته در دیداری مربوط به هفته یازدهم مقابل تیم سایپا به میدان رفت و با هت تریک کی‌روش استنلی توانست این دیدار حساس را با نتیجه ۳ بر صفر به سود خود خاتمه داده تا با ۲۵ امتیاز موقعیت خود در رده دوم جدول را تثبیت کرده باشد.

منبع: مهر