تاریخ: 11:13 :: 2023/10/23
سد محکم دلار برابر افزایش قیمت طلا و سکه / سکه روی ۲۸ میلیون تومان پاییز را تمام کرد

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز و انس جهانی مهمترین عامل اثرگذار قیمت طلا و سکه است، آینده بازار را غیرقابل پیش بینی توصیف کرد.

محمد کشتی آرای عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: امروز بازارهای جهانی تعطیل بود بنابراین انس جهانی ثابت بود و قیمت ارز نیز تغییرات مختصری داشت و قیمت‌ها در بازار کمی کاهش یافت.
وی اضافه کرد: ابتدای روز گذشته قیمت‌ها کمی رشد داشت و قیمت سکه به بالای ۲۹ میلیون تومان رسید ولی در اواسط روز با کاهش نرخ ارز در حالی که انس جهانی ثابت بود شاهد سیر نزولی در بازار بودیم.
این فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت طلا و سکه با دو شاخص طلای جهانی و نرخ ارز در نوسان است، اضافه کرد:  قیمت هر انس ۱۹۸۲ دلار است که نسبت به پنجشنبه ۳۱ دلار افزایش یافته است اما این افزایش تاثیری چندانی روی قیمت طلا و سکه نداشت به دلیل کاهش نرخ ارز قیمت سکه به زیر ۲۹ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.
کشتی آرای افزود: این روزها با توجه به قیمت هایی که وجود دارد داد و ستدها کاهش پیدا کرده و تقاضا افت کرده به همین دلیل حباب سکه نیز کاهشی شده است. حباب سکه دیروز به نسبت پنجشنبه ۲۰۰ هزار کاهش داشت و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد.
وی در پیش بینی از تاثیرات افزایش قیمت انس طلا بر بازارهای داخلی نیست گفت: در حال حاضر بازارهای نفتی و فلزات گران بها با نوساناتی همراه هستند، بستگی دارد پس از بازگشایی چه تغییراتی در انس جهانی شاهد باشیم، بازار داخلی باثبات است دلیل هم ثبات نرخ ارز است اما شرایط قابل پیش بینی نیست.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه ها بسته شده اند.