دانستنی‌های سلامتی
تاریخ: 9:46 :: 2018/11/10
هرگز وارد اتاقی که در آن سیگار و قلیان کشیده شده نشوید، به این دلیل!

هیچ وقت شده وارد اتاقی شوید و احساس کنید قبلا کسی آن جا سیگار و قلیان کشیده است؟ خوب متاسفانه باید بگویم شما قدم به دنیای گروه سیگاری های نوع سوم گذاشته اید.

حالا دانشمندان متوجه شده اند افراد دسته سومی هم وجود دارند که به شدت در معرض خطرناک ناشی از دود هر نوع سیگار و قلیان ، پیپ، سیگار برگ، سیگار الکترونیکی قرار دارند.

نت‌نوشت امروز را بخوانید تا خود و البته کودکان را از دودهای سمی سیگار و قلیان و … دور نگه دارید.

آلودگی زیست محیطی

وقتی هوا آلوده است که اکنون در بیشتر شهرهای بزرگ ایران همین مشکل را داریم متخصصان توصیه می کنند در خانه بمانید. چون به هر حال محیط خانه تمیزتر از شهر و خیابان های آن است.

بیشتر بخوانید: خطرات مصرف قلیان بیشتر است یا سیگار؟ تنباکو یا نیکوتین؟

بیشتر بخوانید: خطر تنهایی از سیگار کشیدن و چاقی بیشتر است!

حالا فکر کنید وارد اتاقی شوید که قبلا کسی در آن سیگار و قلیان ، پیپ یا سیگار برگ کشیده است. شما در معرض ۷۰۰۰ سم شیمیایی قرار می گیرید که از فلزات سنگینی مثل سرب و آرسنیک شروع می شود تا انواع گازهای مضر که بیش از ۱۰۰ نوع آن برای بدن انسان به مثابه سم است و حدود ۷۰ نوع بیماری قلبی عروقی به دنبال دارد.

ماده سمی و چسبناکی مثل نیکوتین به تمام اشیا خانه می چسبد. از پرده گرفته تا دیوارها. از مبل و فرش تا سقف. حتی اشیا خانه مثل صفحه تلویزیون هم این ماده سمی را به خود جذب می کند. ممکن است بگویید خوب آن ها را تمیز می کنیم. ولی مسلما بعد از هر دود بیشتر این وسایل تمیز نمی شوند. در نتیجه گازهای سمی و نیکوتین رسوخ کرده به اشیا به تدریج در هوای خانه آزاد می شود به طوری که خانه همیشه آلوده زیست محیطی دارد.