تاریخ: 18:51 :: 2023/07/31
راز محبوبیت منبرهای شیخ حسین انصاریان چیست؟ | مخالف را از گفت‌وگو محروم نکن

در عزاداری‌های ماه محرم امسال یک سخنران و واعظ قدیمی بیش از همه مورد توجه قرار گرفت، واعظی که از خوبی‌ها و رفتارصادقانه با مردم می‌گفت. حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان.

شخصیت‌های میانه‌رو از حامیان او هستند مانند علی لاریجانی که به مراسم‌ او رفته بود. شیخ حسین انصاریان در مراسم عزاداری شام غریبان امام حسین(ع) در امامزاده صالح(ع) تجریش گفت: یک نوع دروغ هم دروغ اجتماعی است یعنی من دروغی می‌گویم که تمام ۸۰ میلیون نفر آن را می‌شنوند؛ حرمت و سنگینی بار این دروغ به اندازه ۸۰ میلیون نفر است و کسی از عهده پاسخگویی آن برنمی‌آید. به عنوان نمونه من در حالی که از صلاحیت لازم برخوردار نیستم، خودم را به دروغ عالم و یا دانشمند به مردم معرفی کنم و یا به دروغ بگویم که می توانم همه مشکلات مردم را حل کنم اما چنین اقدامی انجام ندهم! خب چرا این دروغ را می‌گوییم؟! به عشق حضرت صندلی!

وی ادامه داد: گناه دوم خلف وعده است یعنی اگر به مشتری می‌گویید فردا فلان جنس را می‌آورم اما نمی‌توانی آن را تهیه کنی پس وعده دروغ به او نده، اگر به مردم وعده می‌دهی که می‌توانم فلان مشکل را حل کنم اما زمینه حل آن وجود ندارد، پس به مردم وعده دروغ نده! اخلاق وعده دادن را از خدا یاد بگیرید که از ابتدای آفرینش تاکنون خلف وعده نکرده است. وقتی می‌دانی که قدرت انجام وعده را نداری پس به مردم وعده خلاف نده، مردم اینگونه راحت‌تر هستند چرا که نسبت به این وعده متوقع می‌شوند و وقتی عملی نمی‌شود، به وعده‌ دهنده بد می‌گویند و در نتیجه چهره آن فرد خراب می‌شود.

استاد انصاریان افزود: گناه سوم این است که اگر امین مردم شدید، خیانت نکنید. به عنوان مثال اگر شما در مدرسه، دانشگاه، محله یا دولت به عنوان امین مردم شناخته شدید، خیانت نکنید چون در قیامت گیر خواهید افتاد. گناه چهارم این است که اهل نگاه حرام و خیره شدن به ناموس مردم نباشید؛ حالا یک خانمی بی‌حجاب یا بدحجاب بیرون می‌آید، او کار زشتی کرده است که خلاف کلام خدا و قرآن عمل کرده ‌است ، اما تو به او چشم ندوز و نگاه خود را برگردان. بالاخره آن خانم و دختر، ناموس این مملکت است و باید از چشم‌های گنهکار محفوظ بماند. نظر بازی و نگاه نامحرم منجر به مشکلات فراوانی در روح و روان انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاریان خاطرنشان کرد: گناه پنجم اینکه غریزه جنسی خود را از آلوده شدن به حرام حفظ کنید تا این غریزه شما را وادار به رابطه نامشروع با ناموس دیگران نکند و آخرین مورد این است که با قدرت‌تان به مردم ظلم نکنید و از گناهان زبانی همچون تهمت، غیبت، فحاشی، سرزنش‌کردن دیگران و … بپرهیزید.

واکنش به تخریب استاد انصاریان

برخی سایت‌ها سعی کردند به انتقاد از استاد انصاریان بپردازند مانند صراط ‌نیوز نوشت:« شیخ حسین انصاریان شب هفتم محرم در امامزاده صالح: با خشونت و فشار نمی‌توان مردم را امر به معروف و دعوت به دین کرد. مردم ناراحت و تحت فشارند. ایام دهه عاشورا زمان مناسبیحسین انصاریان

برای برخورد خشن با بدحجابی نیست. بگذارید همه با هر نوع سلیقه‌ای در این مجالس شرکت کنند.» اما از تیتر «واکنش تند استاد انصاریان به گشت ارشاد» استفاده کرد.

دیروز نماینده مردم تهران و نماینده مرودشت در مجلس در توئیتر به برخی هجمه‌ها به بیانات اخیر «شیخ حسین انصاریان»، پاسخ دادند. مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در توئیتی نوشت: ‌شیخ حسینِ عزیز ما ۶۰ سال برای اسلام مو سفید کرده و خدمت کرده است. هزاران نفر را جذب اسلام کرده ،میلیون‌ها نفر را فیض داده است. یک جوان خامی که سابقه جسارت به علما دارد به ایشان جسارت می‌کند.

همچنین جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در توئیتی نوشت: ‌با صحبت‌های دلنشین شیخ حسین انصاریان، خدا، اسلام، پیامبر (ص)و اهل بیت(ع) را بیشتر و بیشتر شناختم و بی‌اراده اشک ریختم. آن سوپرانقلابی که کمترین درکی نه از اسلام دارند و نه از جامعه بدانند دوران تمسک به ظاهرسازی دینی برای رسیدن به اهداف‌شان به پایان رسیده است.

منبع:ارمان ملی

دیدگاه ها بسته شده اند.