تاریخ: 13:03 :: 2023/07/29
تعویق جلسه بررسی انتخاب«حسین سلاح‌ورزی» در اتاق بازرگانی ایران

جلسه شورای عالی نظارت برای بررسی انتخاب حسین سلاح ورزی بر ریاست اتاق بازرگانی ایران که قرار بود امروز شنبه صبح برگزار شود به تعویق افتاد.

جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران که قرار بود امروز در راستای رسیدگی به ابهامات وارده به انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار شود، لغو شد.

قرار بود این جلسه امروز  شنبه ساعت ۷ صبح در وزارت صمت با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت و رئیس شورای عالی نظارت و سایر اعضای شورا درباره حضور غیرقانونی «حسین سلاح‌ورزی» در انتخابات برگزار شود که برگزاری آن به روز دوشنبه موکول شد.

بعد از برگزاری پرابهام انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران در اواخر خرداد، انتقادات زیادی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش خصوصی، مردم و رسانه‌ها نسبت به این موضوع مطرح شده است و خواستار ابطال این انتخابات شده‌اند.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس نیز با ثبت پویشی در سامانه فارس من با عنوان «انتخابات مخدوش اتاق بازرگانی را ابطال کنید» از رئیس‌جمهور خواستند انتخابات اتاق بازرگانی ایران را باطل کند.

اواخر هفته گذشته نیز محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه‌ای به وزیر صمت درباره انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: با توجه به مصوبه کمیسیون اقتصادی در خصوص تقاضای اعمال ماده (۲۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به اقدامات مغایر قانون و تخلفات در برگزاری انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شهرستان‌ها جهت ارجاع گزارش به قوه قضائیه به استحضار می‌رساند بررسی‌های اولیه حاکی از وجود ایرادات و تخلفات اساسی منجر به احراز عدم صحت انتخابات مزبور در سطح ملی و استانی است.

پیش از این نیز خبرگزاری فارس خواستار شده بود تا نهادهای نظارتی و همچنین شورای عالی نظارت و علی‌آبادی به عنوان رئیس شورا در خصوص این اقدام بررسی‌های لازم را انجام داده و از حضور فرد رد صلاحیت شده به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران جلوگیری شود.

بنابراین گزارش روز یکشنبه‌ ۲۸ خرداد، دهمین دوره انتخابات هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار و «حسین سلاح ورزی» به عنوان رئیس غیرقانونی اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد، چون با وجود رد صلاحیت سلاح‌ورزی، وی به عنوان نامزد انتخابات انتخاب شده بود.

این انتخابات با واکنش‌های بسیاری مواجه شد زیرا براساس اسناد معتبر، صلاحیت «حسین سلاح‌ورزی» توسط وزارت اطلاعات، تایید نشده بود و این فرد به‌صورت قانونی اجازه شرکت در انتخابات هیأت رئیسه اتاق را نداشت، اما انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با نادیده گرفتن نتیجه استعلام، در اقدامی غیرقانونی، انتخابات اتاق بازرگانی ایران را با حضور این فرد رد‌صلاحیت شده برگزار کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.