تاریخ: 12:07 :: 2023/07/05
مرتضوی: قرار نیست مشکل صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران برطرف شود

مرتضوی یادآور شد: نه. بحث تأمین مشکل مدیریتی صندوق‌ها از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این را قبول ندارد اما مسلم است صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه شدند که دلایل خاص خودش را دارد

وزیر کار گفت: موضوع حل مشکل مدیریتی صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این کار را قبول ندارد اما صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه‌ و به اصلاحات اساسی نیازمندند.

 صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: فرایند کاملاً به روال طبیعی ادامه پیدا می‌کند و قرار است تغییراتی بر حسب دستور آقای مخبر به عمل آوریم که در حیطه کارشناسی است تا پس از انجام و تایید مراجع صاحب‌نظر، ابلاغ شود.

وی افزود: استقبال از این طرح خیلی مطابق با انتظار ما نبوده است.

وزیر کار در پاسخ به پرسشی درباره رد پیشنهادات تغییر شرایط بازنشستگی از سوی مجلس و واکنش دولت به این امر، تصریح کرد: دولت لایحه می‌دهد و مجلس اختیار رسیدگی دارد. باید دید در کمیسیون تلفیق چه تصمیمی گرفته می‌شود. آنچه از صحن مجلس بگذرد و به تأیید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود برای همه لازم‌الاجراست.

مرتضوی در پاسخ به این پرسش که آیا با حل مشکل مدیریتی صندوق‌های بازنشستگی از جیب کارگران موافق است یا نه، یادآور شد: نه. بحث تأمین مشکل مدیریتی صندوق‌ها از جیب کارگران مطرح نیست و هیچکس این را قبول ندارد اما مسلم است صندوق‌ها با ناپایداری جدی مواجه شدند که دلایل خاص خودش را دارد و قطعاً صاحبنظران در این زمینه بر این باور هستند که اصلاحات در مدیریت و شیوه‌های اداره انجام شود و تبدیل به قانون شود.

وی تاکید کرد: این امر اساسا به خاطر آینده کارگران انجام می‌شود. این صندوق‌ها بین‌النسلی هستند و کارگران امروز و فردایش را توأمان می‌خواهند. ما حتماً باید به فکر آتیه کارگران و بازنشستگان و بازماندگان باشیم. وظیفه ما صیانت از این صندوق‌ها و اتخاذ ترتیبی برای پایداری این‌ صندوق‌هاست.

دیدگاه ها بسته شده اند.