تاریخ: 13:44 :: 2023/06/06
از لیلا حاتمی تا جواد عزتی و پژمان جمشیدی در اکران تابستانی

 با نزدیک شدن به پایان خردادماه و تمام شدن مدت زمان نمایش برخی فیلم‌هایی که از اواخر اسفند سال گذشته روی پرده سینماها بودند، از فردا ۱۷ خردادماه فیلم‌های جدیدی راهی اکران می‌شوند تا ترکیب تازه‌تری در چرخه اکران شکل بگیرد.

با آغاز پیش فروش فیلم‌های «کت چرمی»، «مصلحت» ،«شهر هرت» و «نگهبان شب» سینماها به استقبال اکران تابستانی رفتند تا مخاطبان فیلم‌هایی را با گروهی از بازیگران نام‌آشنا تماشا کنند.

 با نزدیک شدن به پایان خردادماه و تمام شدن مدت زمان نمایش برخی فیلم‌هایی که از اواخر اسفند سال گذشته روی پرده سینماها بودند، از فردا ۱۷ خردادماه فیلم‌های جدیدی راهی اکران می‌شوند تا ترکیب تازه‌تری در چرخه اکران شکل بگیرد.

در این چند ماه بعضی فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شد به اکران درآیند، با توجه به ۱۰۰ میلیاردی شدن یک کمدی با تغییر برنامه‌ریزی در نمایش عمومی مواجه شدند ولی حالا ترکیبی متنوع از فیلم‌های کمدی، اجتماعی و سیاسی میزبان تماشاگران خواهند بود.

در حال حاضر امکان خرید بلیت چند فیلم که از فردا روی پرده می‌روند در سایت‌های فروش بلیت آغاز شده است و در ادامه فیلم‌هایی که از چهارشنبه اکران می‌شوند و با گروهی از فیلمسازان باسابقه و جوان و نیز بازیگرانی مختلف، ساخته شده‌اند را مرور می‌کنیم.

نکته قابل توجه در میان این فیلم‌ها اکران شدن فیلمی دیگر از کریم امینی است که همزمان «فسیل» را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینما در حال اکران دارد.

یکی از فیلم‌های جدید «نگهبان شب» رضا میرکریمی است، این کارگردان با دهمین ساخته خود پس از حدود پنج سال فیلم تازه‌ای را عرضه می‌کند. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و جایزه بهترین کارگردانی را هم گرفت.

در «نگهبان شب» مرحوم کیومرث پوراحمد نقش‌آفرینی کوتاهی کرده و در کنار او ویشکا آسایش هم حضوری افتخاری داشته است. محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی دیگر بازیگران «نگهبان شب» را تشکیل می‌دهند.

فیلم سینمایی «مصلحت» که پس از رونمایی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دچار حاشیه‌ها و موانعی برای اکران شد، سرانجام قرار است از فردا روی پرده برود.

در این فیلم سیاسی – معمایی به کارگردانی حسین دارابی که دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را هم برای کارگردانش به همراه داشت، فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مجید نوروزی، مهدی حسینی‌نیا، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر بازی کرده‌اند.

«کت چرمی» هم یکی دیگر از فیلم‌های غیرکمدی سینماهاست که به کارگردانی حسین میرزامحمدی ساخته شده است و از ۱۷ خرداد اکران می‌شود. این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد و در ۱۰ رشته نامزد جایزه شد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را نیز گرفت.

جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، بهزاد خلج، امین میری، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، با معرفی سارا حاتمی و با حضور افتخاری رویا تیموریان و سیامک احصایی گروه بازیگران «کت چرمی» را تشکیل می‌دهند.

دیگر فیلم جدید سینماها، نخستین ساخته بلند علی بهراد با نام «تصور» است که سال قبل در جشنواره فیلم کن رونمایی شد.

این فیلم که در بخش هفته منتقدان جشنواره نمایش داشت با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان ساخته شده است.

«عروسی مردم» که مجید توکلی آن را در سال ۱۳۹۸ ساخته شده، سرانجام پس از حدود چهار سال به اکران درمی‌آید.

نازنین بیاتی، شکیب شجره، زهرا داوودنژاد، خسرو بامداد، افسانه تهرانچی، سجاد تابش، محمد حیدری و با حضور احترام برومند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

یکی از کمدی‌های جدید سینما «شهر هرت» خواهد بود که توسط کریم امینی ساخته شده است. پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی بازیگران اصلی این فیلم را شامل می‌شوند.

اگرچه پیش‌تر تاریخ دقیق تمام فیلم‌هایی که اخیرا در شورای پروانه نمایش قرارداد اکران ثبت کردند، اعلام رسمی نشده اما فیلم‌های «معجزه عشق» به کارگردانی محمدرضا ممتاز و «ارثیه فامیلی» حامد رضی هم آماده اکران هستند.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.