تاریخ: 14:08 :: 2023/05/30
کار پرسپولیس تمام نشده است/ امیدوارم دربی به پنالتی نکشد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه کار این تیم هنوز تمام نشده است و به دنبال کسب یک جام دیگر است، گفت: امیدوارم در دیدار با استقلال کار به ضربات پنالتی نکشد.

حیی گل محمدی در نشست خبری قبل از برگزاری فینال جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال گفت: آخرین بازی فصل را در پیش داریم. تا اینجا خوب جلو آمدیم. به قهرمانی لیگ برتر دست یافتیم اما هنوز کارمان کامل نشده است.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: به دنبال این هستیم که فصل را با قدرت و گرفتن یک جام دیگر تمام کنیم. هدفمان همین است. بعضی جاها نوشته‌اند که پرسپولیس چون در لیگ برتر قهرمان شده است، انگیزه استقلال بیشتر است. این حرف درستی نیست. انگیزه ما هیچ وقت برای گرفتن جام کم نمی‌شود به ویژه دربی که برای هواداران حساس است. باید بتوانیم بیشتر از قبل بجنگیم، بدویم و تمرکز کنیم.

وی گفت: سختی‌های زیادی داشتیم. آخر لیگ است و بازیکنان از نظر روحی و جسمی تحت فشار هستند ولی فردا به تنها چیزی که باید فکر کنیم، برد است. برای گرفتن جام بازی خواهیم کرد. ان شاءالله اول بازی خوبی از نظر فنی انجام بدهیم و سپس نتیجه بگیریم. استقلال فصل خوبی از نظر فنی داشت. بازی‌های خوبی از آنها دیدیم و با احترام زیاد مقابلشان قرار می‌گیریم. باید سعی کنیم کم اشتباه باشیم. استقلال بازیکنان تاثیرگذار دارد که در لحظه خوب تصمیم می‌گیرند. باید آنها را مهار کنیم. تقابل استقلال و پرسپولیس در فینال جام حذفی دیدنی و جذاب خواهد بود. هر دو تیم بازیکنان فنی خوبی دارند و شاهد بازی مهیج خواهیم بود.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به ایجاد هجمه روی داوری‌ها بعد از بازی برگشت دربی در لیگ برتر، تصریح کرد: وقتی در آن بازی توپ به دست گولسیانی (مدافع پرسپولیس) خورد، هجمه زیادی روی داوری ایجاد شد. ۹۰ درصد داوران داخلی و خارجی گفتند آن صحنه پنالتی نبود. خوشبختانه مثل آن صحنه در بازی‌های خارجی زیاد اتفاق افتاد. باتوجه به اینکه کمک داور ویدئویی هم هست، هیچکدام از داوران اعلام پنالتی نکردند. اگر قرار بود در آن دربی یک پنالتی اعلام بشود، باید خطا روی عبدی اعلام می‌شد. ما زیاد به آن نپرداختیم. متاسفانه روی این مسئله مانور داده شد. شاید احتمال می‌دادند در جام حذفی هم دربی برگزار می‌شود. از آن موقع روی این مسئله داشتند کار می‌کردند که داور خارجی هم مطرح شد. همه اینها به این خاطر بود که روی داور دربی فشار بیاورند که در چند روز گذشته برطرف شد. ما باید فصل را کامل‌تر تمام کنیم و جام حذفی بازی‌ای است که فصل را آنطور که دلمان بخواهد تمام کنیم. هنوز کارمان تمام نشده است.

گل محمدی در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص احتمال کشیده شدن دربی به پنالتی یادآور شد: در طول هفته روی ضربات پنالتی خیلی کار کردیم. خوشبختانه بیرانوند هم با توجه به مهارتی که دارد را در اختیار داریم. امیدوارم بازی به پنالتی نکشد و به هدفی که داریم در ۹۰ دقیقه یا پایان وقت‌های اضافی برسیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص غایبان تیمش تصریح کرد: تنها مصدوم تیم پریرا است‌. بقیه بازیکنان سالم هستند.

او درباره تغییر در پست وحید امیری و عیسی آل کثیر تاکید کرد: ارنج و ترکیب بر اساس نیاز تیم چیده می‌شود. یک جاهایی وحید در دفاع یا هافبک چپ بازی کرد بقیه اوقات هم مهاجم بوده است. او بازیکنی است که در فوتبال ایران تکرار نمی‌شود و برایش آرزوی موفقیت دارم.

گل محمدی ادامه داد: وحید تمرکز کامل دارد. او می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد. واقعاً دوست ندارم فوتبالش تمام شود. وحید شخصیت منحصر بفرد و مثبتی دارد و کمک زیادی به تیم کرده است.

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد عیسی آل کثیر افزود: او هم واقعاً کمک کرده است و انگیزه زیادی دارد. به هر حال ما یک تیم هستیم و به اهداف لازم رسیدیم. بازیکنان هیچوقت با وجود تمام مشکلات دم نزدند و تلاش کردند.

یحیی درباره مقایسه او با برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس گفت: همه می‌دانیم زمان برانکو با وجود مشکلات چقدر افتخارات زیادی به دست آورد. او مربی‌ای بود که الگوی مناسبی برای جوان‌ترها بود. خودم خیلی مسائل از او یاد گرفتم. رفتار و شخصیت و مسائل فنی اش الگو بود.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: البته باید از مربیان بزرگی مثل آقای پروین هم نام برد. همه آنها قابل احترام هستند به وجود آنها افتخار می‌کنیم و امیدوارم ادامه دهنده خوبی برای آنها باشیم.

یحیی درباره ادامه همکاری با پرسپولیس برای فصل آینده گفت: اگر بخواهیم با این مسائل ذهن‌ها را درگیر کنیم مناسب بازی فردا نیست. من یک سال دیگر با باشگاه قرارداد دارم. بعد از بازی با باشگاه درباره نحوه ادامه همکاری صحبت خواهم کرد و بهترین تصمیم را می‌گیرم.

دیدگاه ها بسته شده اند.