تاریخ: 12:19 :: 2023/05/09
ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار ارتش است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ساخت نسخه دوم سامانه باور ۳۷۳ در دستور کار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

امیر سرتیپ “محمد یوسفی خوش قلب” روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده ارشد نظامی آجا در استان مرکزی، افزود:این سامانه برای درگیری با اهداف بالستیک مورد استفاده قرار می گیرد که اطلاع رسانی بیشتر در خصوص آن در آینده نزدیک انجام می شود.

وی با یادآوری بهره برداری از سامانه نخست موشکی باور ۳۷۳ ادامه داد: این سامانه برای مقابله با اهداف دور ایستا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری بود که در مرتبه نخست استفاده آزمایشی، هدف را در برد ۱۵۴ کیلومتری منهدم کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: برد این سامانه پس از موفقیت در برد ۱۵۰ کیلومتری، ظرف چند ماه به ۳۰۰ کیلومتر رسید و هدف در ۳۰۴ کیلومتری با برخورد مستقیم منهدم شد.

امیر یوسفی افزود: جهش دفاعی در کشور همواره پله به پله بوده ولی در پدافند هوایی این جهش دفاعی با قدرت و سرعت در جریان است.

وی، ارتقای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نظر تربیت نیروی انسانی کمی و کیفی و تجهیزات را از جمله اقدامات این نیرو عنوان کرد و گفت: ارتقای توان رزم نیروی پدافند هوایی و آمادگی عملیاتی و رزمی و به روزرسانی و شناورسازی تمامی طرح های عملیاتی با توجه به تهدیدهای موجود از جمله اقدامات این نیرو بوده‌ است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: تولید قدرت به معنای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن، استفاده از ابزارهای نوین آموزشی، انجام آموزش های مهارت محور و تعلیم و تربیت براساس اصول اسلامی از دیگر اقدامات انجام شده در پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره خار چشم دشمنان نظام است و همواره پروازهای اطلاعاتی دشمنان را در شمال، جنوب، غرب و شرق کشور رصد می کند و به آنها اجازه نزدیک شدن به مرزهای کشور را نمی دهد.

وی گفت: بهره گیری از سامانه فرماندهی کنترل بومی پیامبر اعظم(ص) و مدیریت صحنه نبرد با راهبرد هدایت مرکزی و اجرای غیرتمرکزی از برنامه های این نیرو قرار دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری تجهیزات، بهره گیری از هوشمند مصنوعی، تعیین تکلیف تجهیزات قدیمی و به روز رسانی این تجهیزات، تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و دنیا در مجموعه پدافند هوایی از دیگر اقدامات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

یوسفی خاطرنشان کرد: این اطمینان را به همه مردم می دهیم که امروز نیروی پدافند هوایی با قابلیت رادار ماورای افق، توانایی کشف اهداف پرنده، دورتر از آسمان کشور غاصب صهیونیستی را دارد.

آمادگی در حوزه پیشگیری و پیش بینی توطئه‌های دشمنان باید هوشیارانه باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین، گفت: با توجه به شرایط و حوادث جهان و منطقه، به روز رسانی تجهیزات نظامی و آموزش‌های نظامی برای مقابله با توطئه دشمنان باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت الله “قربانعلی دری نجف آبادی” افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز با انجام توطئه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید تمامی نیروهای نظامی، اطلاعاتی و انتظامی با به روز رسانی تجهیزات در حوزه پیشگیری و پیش بینی توطئه‌های دشمنان اقدام کنند.

وی ادامه داد: امروز تمامی نیروهای مسلح، اطلاعات، دستگاه قضایی و همه مردم امانتی در اختیار دارند که باید تا پای جای از این انقلاب دفاع کنند.

امام جمعه اراک، امنیت را کلید توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: پیشرفت و توسعه علمی و صنعتی در سایه امنیت و آرامش کشور به دست آمده است و باید قدردان این امنیت و آرامش باشیم.

دری نجف آبادی افزود: ارتش جمهوی اسلامی ایران در طول انقلاب اسلامی ۵۰ هزار شهید را در راه اسلام و قرآن تقدیم کرده و اکنون نیز برای دفاع از امنیت کشور آماده فداکاری است.

در ادامه این آیین با حضور معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و برخی مدیران استانی از خدمات “امیر محمد صادقیان” تقدیر و “امیر سرتیپ دوم عباس کاظمیان” به عنوان فرمانده ارشد نظامی آجا در این استان معرفی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.