تاریخ: 12:00 :: 2022/01/04
بارش های سیل آسا در فارس/ قربانیان سیل به ۵ نفر رسید

شامگاه گذشته، پس از وقوع بارش های سیل آسا در جنوب فارس که سبب خسارت های بسیاری در این مناطق به ویژه بخش بیرم شهرستان لارستان شده بود؛ محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به لارستان سفر کرد و به سرعت، در منطقه سیل زده بیرم حاضر شد.

شامگاه گذشته، پس از وقوع بارش های سیل آسا در جنوب فارس که سبب خسارت های بسیاری در این مناطق به ویژه بخش بیرم شهرستان لارستان شده بود؛ محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به لارستان سفر کرد و به سرعت، در منطقه سیل زده بیرم حاضر شد.

محمدهادی ایمانیه درباره وضعیت بارش ها در جنوب استان فارس گفت: در پنج شهرستان جنوبی استان فارس طی ۴۸ ساعت بارندگی بیش از ۱۵۰ میلی متر ثبت شده است و این بارش ها به خصوص در شهر بیرم و روستاهای اطراف سبب آبگرفتگی بسیاری از منازل و معابر شده است.

استاندار فارس با اشاره به خسارت سیل در شهرستان های جنوب فارس افزود: به طور کلی بارش های سیلابی ۴۸ ساعت اخیر در جنوب فارس سبب جان باختن چهار شهروند از لار، بیرم، مُهر و داراب همچنین آب‌گرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه شده است که با کمک و تلاش های نیروهای امداد نجاتی و خدماتی مشکل آب‌گرفتگی تا حدود بسیاری رفع شده است.

استاندار فارس بیان کرد: اتصال جریان برق و گاز در تمام مناطق انجام شده است اما در شهر بیرم و روستاهای اطراف به دلیل رعایت مسائل، فعلا قطع شده است.

ایمانیه در خصوص باز بودن محورهای مواصلاتی اظهار داشت: تقریبا تمام محورها باز است و امکان تردد روان وجود دارد، با این حال از فردا مسوولان بنیاد مسکن برای ارزیابی دقیق خسارت ها و بررسی بیشتر وارد عمل خواهند شد.

قربانیان سیل به ۵ نفر رسید

مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به سیل و آبگرفتگی، بارش برف و کولاک در شهرستان‌های فارس اظهار داشت: از هشتم دی‌ماه تاکنون نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر فارس به ۸هزار و ۱۸۶ حادثه‌دیده در قالب دوهزار و ۳۵۱ خانوار در سطح استان امدادرسانی داشته است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با ابراز “هم‌اکنون بنده و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به‌همراه استاندار فارس در منطقه سیل‌زده بیرم لارستان حضور داریم”، گفت: بر اثر وقوع سیل و آبگرفتگی شدید متأسفانه پنج نفر در شهرستان‌های لار، مهر و داراب جان باختند و تعداد ۵ نفر نیز مصدوم و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی شهرستان‌های درگیر را سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیروکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین‌دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم‌بید و گراش اعلام کرد و افزود: ۱۸۳ تیم عملیاتی در قالب ۷۰۰ نیروی امدادی با بهره‌گیری از ۱۴۲ خودرو برای امدادرسانی به‌کار گرفته شده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس با اشاره به حوادث جاده‌ای، آبگرفتگی منازل و امدادرسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک، گفت: در این مدت مذکور به تعداد ۲۷ نفر اسکان اضطراری داده شد، همچنین ۱۰۲ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۳۵۱ واحد خانه دچار آبگرفتگی شدید شدند که برای همگی آن‌ها تخلیه آب انجام شد.

خوبیار تصریح کرد: علاوه بر این تعداد ۲۲ چادر، ۶۵ تخته موکت، ۲۷۹۸ کیلوگرم نایلون، تعداد ۲۲۵ پتو، ۲۷ والور و ۱۲ بسته غذایی (شامل ۲۵۰ کیلو برنج، ۳۲ کیلو چای، حبوبات ۷۰ کیلو، قندوشکر ۷۹ کیلو و ۶۰۴ قوطی کنسروجات) توزیع شد.

وی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، اضافه کرد: هم‌استانی‌های محترم در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس بگیرند یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

منبع: ایسکانیوز