تاریخ: 12:34 :: 2021/12/25
اخذ مجوز استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم در مناطق مرزی و عشایری

 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم دریافت شد تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی وضعیت مطلوب نیست، نیرو جذب شود.

 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم دریافت شد تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی وضعیت مطلوب نیست، نیرو جذب شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره برنامه های تحولی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: برای حاکمیت و استقرار عدالت باید تلاش بسیاری صورت گیرد. مجوز اولیه بیش از ۳۴ هزار استخدام دریافت شده است تا در مناطق مرزی، عشایری که به علت عدم استقرار توزیعی و ترمیمی در این وضعیت هستند، بتوان نیرو جذب کرد.

وی همچنین درباره اجرای رتبه بندی معلمان یادآور شد: براساس طرح پیشین، معلمین در رتبه‌های یک تا پنج قرار می گرفتند که این فرآیند خشک بود، درحال حاضر شرایط به گونه‌ای است که معلمان در رتبه‌های مربی تا استاد معلم قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش از رییس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حسن اعتماد تشکر و ابراز امیدواری کردبا همکاری تمامی دست اندرکاران در این وزارتخانه در راستای تحقق اسناد بالادستی گام‌های موثری بردارند.

نوری این وزارتخانه را نیازمند عزم ملی دانست و گفت: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشود در دوره‌های بعدی زندگی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش همیشه اینگونه ارزیابی می شود که رابطه آن با ارزش های اسلامی مستقیم و با ناهنجاری ها معکوس است.

وی به نقش نظام آموزش و پرورش در جامعه پرداخت و افزود: این نظام در افزایش سطح بهداشت عمومی،  محیط زیست و اشتغال تاثیر گذار است به طور مثال اگر بهداشت را رعایت کنیم، در مصرف داروهای وارداتی به خودکفایی می رسیم.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اگر دانش آموز در نظام آموزش و پرورش خوب تربیت نشده باشد، در دوره های بعدی به سختی می‌تواند در سطوح مختلف تاثیرگذار باشد.

نوری عنوان کرد: باید ساحت‌های ۶ گانه سند تحول آموزش و پرورش محقق شود، تا دانش آموز برای نقش اجتماعی در آینده تربیت شود.
اگر رشته های هنرستانی خوب انتخاب شوند، به غیر از افرادی که به دانشگاه می روند، سایرین جذب بازار کار می شوند.

وی تاکید کرد:  برای گفتمان سازی سند تحول بنیادین، نیازمند کمک رسانه ها هستیم، رسانه نیاز به ارتباطات افکار عمومی را به سمت ارزش‌ها مدیریت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: به عنوان یک خادم فرهنگی از رسانه‌ها تقاضا دارم این رسالت را با کمک یکدیگر انجام دهیم، بنابراین باید بستر حضور رسانه‌ها به ویژه در پیاده سازی و استقرار سند تحول بنیادین را فراهم کنند.

نوری یادآور شد: باید گفتمان سازی سند تحول بنیادین شکل گیرد، به گفته رییس جمهوری، آموزش و پرورش دستگاه مولد نیروی انسانی است،

وی گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان هنرستانی جذب کار می‌شوند، ایجاد سواد کارآفرینی و چند بعدی در این راستا موثر و مفید بوده است. آموزش و پرورش باید این هجرت را عملی کند این امر در سند تحول پیش بینی شده است.

رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ارتباط رسانه و نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: رفتارهای عالمانه رسانه برخاسته از نظام تعلیم و تربیت است، ارکان فرآیند تربیت در مبانی اسناد تحولی به چهار نهاد خانواده، حکومت، رسانه و سازمان های غیر دولتی تقسیم می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قدرت ارتباطات در ترتیب نهادها و حکومت نقش بی بدیل دارد، هر کجا رسانه به کمک ارزش ها یا غیرهنجارها بیاید، جامعه ارزشمند یا ضد ارزش می شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری هفتم آذر ۱۴۰۰ با ۱۹۴ رأی موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۶۸ رأی اخذ شده، به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

وزیر آموزش و پرورش امروز در نخستین نشست خبری خود به تبیین برنامه های تحولی در این وزارتخانه پرداخت و پس از آن به پرسش های  خبرنگاران پاسخ داد.