تاریخ: 10:29 :: 2021/12/16
رئیس جمهور، جمعه به یزد سفر می‌کند

یزد- استاندار یزد گفت: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان روز جمعه به یزد سفر می کند.

یزد- استاندار یزد گفت: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان روز جمعه به یزد سفر می کند.

مهران فاطمی، چهارشنبه شب در نشست خبری سفر رئیس جمهور به استان یزد با اشاره به اینکه دوازدهمین سفر هیئت دولت به یزد اختصاص یافته است، اظهار داشت: بخشی از این سفر بازدیدهای سرزده از اماکن و شهرهای مختلف است که بدون دخالت استان، توسط نهاد ریاست جمهوری برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: بخش دوم سفر دیدار با اقشار مختلف جامعه است که قشرهای مختلف با توجه به محدودیت‌های کرونایی در این نشست حضور می یابند.

فاطمی بیان کرد: این افراد از حوزه های بانوان، طلاب، روحانیون و … هستند و تلاش ما این است صدای بانوان، صدای علم و فناوری، صدای گردشگری و… از این طریق به گوش رئیس جمهور برسد.

استاندار یزد ادامه داد: تلاش بر این است که بدون نگاه سیاسی، اقشار و نخبگان و برگزیدگان اقشار مختلف دعوت شوند و مطالب خود را مطرح کنند.

وی تاکید کرد: بخش سوم سفر نیز شورای اداری است که در این شورا، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد و…. مسائل استان را بیان خواهند کرد و اولویت‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات را بیان خواهند کرد و نمایندگان دولت که وزرا هستند که در طول روز به شهرستانها سفر کرده اند، گزارشی از سفر خود را در هیئت دولت ارائه خواهند کرد و در نهایت رئیس جمهور مصوباتی که از قبل بررسی های کارشناسی آن انجام شده و نکاتی که وزرا و مسئولان استان مطرح می کنند را در قالب مصوبات سفر جمع بندی و ارائه خواهند کرد.

فاطمی ادامه د اد: متعاقب نشست شورای اداری، نشست خبری برگزار خواهد شد و رئیس جمهور مصوبات سفر را به سمع و نظر مردم خواهند رساند.

استاندار یزد عنوان کرد: شورای اداری با حضور وزرا و نمایندگان هیئت دولت در تمامی شهرستانهای استان یزد برگزار خواهد شد و علاوه بر شورای اداری، چند بازدید، ادای احترام به مقام شامخ شهدا و سایر برنامه ها اجرا خواهد شد.

وی از راه اندازی سامانه ۱۱۱ خبر داد و گفت: عموم مردم می توانند با تماس با این سامانه مشکل و حرف خود را انتقال دهند، پیامک وصول پیام خود را نیز دریافت می کنند و در فرآیند پیگیری قرار می گیرد.

فاطمی عنوان کرد: این سامانه از صبح فردا آماده دریافت پیام های مردمی است.

وی همچنین از حضور معاونان سازمان‌ها از تعزیرات حکومتی، محیط زیست، ستاد اجرایی فرمان امام، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد، نیروی انتظامی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل اطلاعات، اقتصادی و دارایی، بنیاد مسکن، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه وزارت دفاع، اداره کل راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، ارشاد، میراث فرهنگی، دانشگاه یزد، ادارات زیر نظر وزارت نیرو، پخش فرآورده های نفتی، بهزیستی و تامین اجتماعی و … معاونان وزرای آنها در میز خدمت مستقر هستند و به مطالبات و درخواست های مردمی پاسخ داده می شود.

استاندار یزد با اشاره به شروط پذیرش پروژه ها و طرح آنها در این سفر تاکید کرد: تمامی پروژه های نیازمند مصوبه و پروژه های نیمه کاره بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دارای ردیف بودجه ای، احصاء شده است.

منبع: مهر