حجت‌الاسلام ثمری در گفت‌وگوی تفصیلی با پایگاه خبری فردا
تاریخ: 12:05 :: 2016/12/08

حجت‌الاسلام ثمری گفت: رئیس جمهور به دلیل دست‌اندازی متخلفین حقوق‌های نجومی فردای قیامت پاسخگوست.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تسنیم «پویا»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثمری متولد ۱۳۴۲ در منطقه «دولاب» تهران است. وی دروس حوزه خود را از مقدماتی تا عالی نزد اساتیدی همچون آیات مجتهدی تهرانی، بهاء‌الدینی، مشکینی و رهبر معظم انقلاب فرا گرفت.

وی که در سالیان اخیر به دلیل منبرهای پرشور در محافل و مجالس مذهبی بیشتر شناخته شده در سالیان نه چندان دور به عنوان رزمنده در جبهه‌ها حضور پیدا کرد. حجت الاسلام ثمری که از رزمندگان قدیمی گردان ۹ پادگان ولی عصر است در دوره دفاع مسئولیت عقیدتی سیاسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء را عهده‌دار بود.

13950704131551148751074

حجت‌الاسلام علی ثمری، جمعی گردان ۹ از پادگان ولی عصر(عج) در حال بوسیدن دست امام خمینی در دوران دفاع مقدس

وی در دولت دهم تصدی رئیس‌شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و دبیری هیئت عالی گزینش را بر عهده گرفت اما به دلیل انتقاداتش به جنجال آفرینی‌های حلقه انحرافی در کنار رئیس‌ دولت وقت، از این سمت کنار گذاشته شد.

متن پیش‌رو مصاحبه مشروح حجت‌الاسلام و المسلمین ثمری با خبرنگاران باشگاه پویاست که در ادامه از منظرتام می‌گذرد:

پایگاه خبری فردا: با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید، سؤال اول ما پیرامون انقلابی‌گری است. واژه‌ای که رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر در غالب سخنرانی‌هایشان از این واژه استفاده کرند. نگاه شما به انقلابی‌گری چیست و اساساً یک فرد انقلابی‌ چه ویژگی‌ها دارد؟

واژه انقلابی در تعابیر سیاسی رهبر معظم انقلاب به معنای جهادکبیر است. ایشان این اصطلاح را به زبان آوردند، بکارگیری این واژگان از سوی رهبر معظم انقلاب حاکی از این است که ایشان در بلندایی نشسته‌ و مسیر انقلاب و نظام اسلامی را به خوبی مشاهده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام ثمری: رهبر معظم انقلاب شاید در این مقطع زمانی ده‌ها بار در فرمایشات و بیانات خود واژه انقلابی‌گری را به‌کار بردند و بر این موضوع تأکید داشته‌ اند. در انتخابات مجلس خبرگان مشاهده کردید که ایشان فرمودند: «خبرگان باید انقلابی بماند و نمایندگان آن انقلابی فکر و عمل کنند» یا در دیدار با ائمه جماعات واژه انقلابی را مرتب در صحبتهای خود بیان می‌فرمودند.

پایگاه خبری فردا: هشدارهای مکرر رهبر حکیم انقلاب متوجه چه اشخاص و گروه‌هایی است؟

حجت‌الاسلام ثمری: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این چند دهه‌ای که پشت سر گذاشته، در راستای تحقق زمینه برای ظهور «انقلابی‌گری» قدم برداشته و کار کرده است بنابراین تعابیری که به کار برده می‌شود چه در فتنه سال ۷۸  و چه در فتنه  سال ۸۸ و در حال حاضر که در آستانه یک انتخابات سرنوشت سازی هستیم، یک سری جهت‌گیری‌هایی را که از بدنه اجرایی نظام خلاف منویات ولایت ظهور کرده‌اند، رهبر انقلاب این تعبیر «انقلابی‌گری» را مکرراً برای بصیرت‌زایی برخی افراد ترسیم می‌کنند.

دهه اول انقلاب هم  برخی اشخاص و جریانات مقابل امام راحل ایستادند ولی جرأت بیان این‌گونه حرف‌ها را به‌صورت آشکار نداشتند. امروز عناصری در نظام که در دوران انقلاب خودشان را انقلابی جا زده بودند با صراحت می بینیم که در قبال  فرمایشات رهبری معظم گارد گرفته و حتی  در خلاف  مواضع ایشان موضع می‌گیرند. در برجام از این نمونه‌ها بسیار زیاد داریم. در بحث دفاع از نیروهای ارزشی و انقلابی از این نمونه‌ها زیاد هست که اگر لازم باشد  اینها را با تاریخ دقیق می‌توان نام برد. کسانی که  مدعی همراهی با انقلاب، امام و دوران جنگ بودند، ببینید اینها بعد از رحلت امام تغییر رنگ داده و چگونه در مقابل رهبری معظم موضع می‌گیرند. این اشخاص یا غافل هستند و یا خود را به خواب زدند و غیر از این دو، حتماً معاند نظام هستند.

** عده‌ای از استکبار جهانی مترسکی ساختند که مردم را از آن بترسانند

در فضایی که رهبری خطاب به دشمن می‌فرمایند «اگر دست از پا خطا کنید، حیفا و فلسطین اشغالی با خاک یکسان می‌شود»، حالا یک عده‌ای می‌آیند و از استکبار جهانی «کد‌خدا» درست کرده و از او مترسکی در ذهن و دل مردم درست می‌کنند که مثلاً مردم را از آن بترسانند. از طرفی آبروی نظام را خدشه‌دار کرده و سرمایه‌های عظیم ما همچون شهید شهریاری، شهید رضایی و شهید طهرانی‌مقدم را زیر سؤال برده و به راحتی آنها را با دشمنان معامله می‌کنند. این از دو حال خارج نیست یا این معامله‌گرها نمی‌فهمند و نمی‌دانند، یا اینکه اینها یک جوری به تعبیر رهبر انقلاب عنصر نفوذی شده‌اند که فرمودند: «مراقب و مواظب باشیم این نفوذی‌ها که انگیزه‌ها و آرمان‌های ما را نشانه گرفته‌اند ورود پیدا نکرده و منویات شومشان تحقق پیدا نکند.»

جنس فتنه ۷۸ را ببینید چگونه است. آنها بدنبال این بودند که صلح دیگری را  تحمیل کنند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب نقشه آنها بر آب شد و ایشان  در مصلی فرمودند: «بنا باشد اتفاقی بیفتد صلح امام حسن (ع) تکرار نخواهد شد و کربلای دیگری اتفاق خواهد افتاد». در فتنه ۸۸ آمدند با یک سری ادعای واهی و پندار غلط در زمین دشمن بازی کردند که رهبری شفاف و روشن فرمودند: «امروز تکلیف کسانی که تریبون دارند، کسانی که پایگاه مردمی دارند، اینها بیایند با صراحت فتنه را محکوم کنند و بیزاری بجویند» متأسفانه از جریان فتنه  بعضی از این مسئولین امروزی مملکت ما حاضر نشدند حتی فتنه و سران آن را محکوم کنند.

139507101122067378807184

** می‌خواستند با برجام افکار عمومی را برای تعامل با امریکاییها بدست بگیرند

پایگاه خبری فردا: چرا در برجام دولتمردان ما از روحیه انقلابی بهره نبردند و با دیپلماسی التماسی وارد مذاکرات شدند؟ نتیجه این نوع دیپلماسی چیست؟

حجت‌الاسلام ثمری: آنها به دنبال این هستند با فضاسازی از برجام، برجامی که از روی کاغذ به اذعان خودشان تجاوز نکرده، افکار عمومی را برای تعامل با امریکاییها بدست بگیرند.  اظهارات وزیر امورخارجه  را پس از بازگشت از سفر نیویورک شنیدید. خب وقتی از روحیه انقلابی استفاده نکنید و اهمیتی به ارزشها و باورهای انقلابی ندهید آخرش این می‌شود که در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود آورید و خواسته‌های آنها را بی‌منت و چون و چرا قبول کنید. همین آقایان آمدند و گفتند که  با برداشته شدن تحریم‌ها و اجرایی شدن برجام  مشکلات ما حل می‌شود اما حل نشد که هیچ، بدتر وضعیتمان اسف‌بار تر هم شد.

** برجام گره‌ای از مشکلات مملکت و ملت باز نکرد

ما نباید یادمان برود که بعضی از اینها گفتند حتی آب خوردن ما هم در گروی برجام است. خب شش الی هفت ماه از این قصه می‌گذرد و بیاییم مرور منصفانه‌ای از آغاز برجام تاکنون داشته باشیم، آیا برجام حلال مشکلات کشور بود؟ مردم الحمد‌الله پای انقلاب هستند و حرف‌های واهی و توخالی مسئولینی که دلسوز نظام نیستند را می‌شنوند و براساس این حرفها تصمیم شایسته را می‌گیرند. واقعاً جای تأسف است که این‌همه رهبری هشدار می‌دهند و کسی توجه به حرف نایب امام زمان (عج) ندارد. یا این افراد خواب هستند یا از سرناچاری و جیره‌خواری دشمن خود را به خواب زده‌اند. برجام هیچ گره‌ای از مشکلات مملکت و ملت باز نکرد و باعث شد بدتر بر تحریم‌ها افزوده شود.

** دلیل غفلت مسئولین روی آوردن به اشرافی‌گری است

پایگاه خبری فردا: همانطور که حضرتعالی اشاره فرمودید برخی مسئولین در خط دشمن گام بر می‌دارند، دلیل این غفلت اشخاص چه می‌تواند باشد؟

حجت‌الاسلام ثمری: یکی از دلایل مهم این غفلت‌ها، روی آوردن برخی مسئولین به اشرافی‌گری است. جریانی در جامعه هست که نمی‌خواهد قبول کند در اشرافی‌گری پیشتاز هستند. واقعاً باید چه تحلیل کنیم که این آدمها از اول دچار این فکر بودند یا به مرور این اتفاقات افتاده است. یک جمله‌ای امام دارد که خیلی عجیب و پرمحتوا است. به این مضمون که «ما شاه و کاخ نشین‌ها را از این مملکت بیرون کردیم که شاه و کاخ‌نشینی در مملکت نداشته باشیم» بنابراین به  تعبیر امام راحل، اگر روزی مسئولین جمهوری اسلامی روی به کاخ‌ها و کاخ نشینی آوردند آن روز فاتحه نظام خوانده است.

رهبر معظم انقلاب هم هر وقت فرصت پیدا کردند نسبت به این‌گونه زندگی‌ها هشدار دادند. حتی در اشاره‌ای فرمودند: «اگر می خواهید اشرافی زندگی کنید و زندگی مرفه داشته باشید، کار در نظام اسلامی را کنار بگذارید و دنبال زندگی خودتان باشید». متأسفانه کسی به فرمایش ایشان گوش نکرد.

**رئیس جمهور به دلیل دست‌اندازی متخلفین حقوق‌های نجومی فردای قیامت پاسخگوست

پایگاه خبری فردا: یکی از مشکلاتی که خلاف مکتب انقلاب، امام و رهبری بود مسئله حقوقهای نجومی است که در چند ماه گذشته بسیار سرو وصدا راه انداخت اما متأسفانه برخوردی که شایسته نظام باشد با متخلفین فیشهای نجومی انجام نشد. اخیراً نیز دوباره رهبر معظم انقلاب بر پیگیری این مسئله تأکید کردند. بنظر شما ریشه  تخلف حقوق‌های نجومی از کجا است؟

حجت‌الاسلام ثمری: حقوق‌های نجومی ریشه در اشرافی‌گری برخی مسئولین دارد. امروز از یک طرف قشر ضعیف جامعه با وضعیت حاد مالی گریبانگیر هستند و از طرفی جماعتی دزد به بیت‌المال دست‌اندازی کرده و کار خلاف خود را مطابق با قانون برمی‌شمارند. بی‌عرضگی برخی مسئولین ما باعث شد تا به آبروی نظام خدشه‌ وارد شود. رئیس جمهور، وزیران و مدیران دولتی به‌خاطر دست‌اندازی عده‌ای متخلف فردای قیامت باید در محضر خدا پاسخگو باشند.

امروز باید به کدهای رهبر انقلاب  توجه داشته باشیم. کد انقلابی و غیرانقلابی و کد بصیرت و بی بصیرت که همه این کدها در ساخت باور انقلابی افراد نقش بسزایی دارد. مردم صاحبان این انقلاب هستند و باید تکلیفشان را با این‌گونه اشخاص مشخص کنند.

رهبر انقلاب همانند ناخدایی هستند که بر عرشه کشتی انقلاب نشسته و بسیار دقیق همه چیز را رصد می‌کند. شما نگاه کنید که وقتی تاب و تب فتنه یک مقداری فروکش کرد، ایشان نهیب نفوذ را زدند که مراقب نفوذی‌ها باشید. امروز بعد از نهیبی که برای نفوذی‌ها زدند، عناصر اثرگذار و تاثیرگذار در شکل‌گیری انقلاب اسلامی  یعنی مساجد و هیئت‌ها را ایشان مورد اشاره مستقیم و دقیق قرار دادند.

139507041538215038754044

** مسئولینی که موضع شفاف در مورد فتنه نگرفته‌اند با جزو فتنه‌اند یا عامل استکبار جهانی

با این کدهایی که رهبری می‌دهند، ما باید  اینها را تبیین کنیم تا مردم متوجه شوند که چه اشخاصی خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند. اگر خواب باشد دو تا نهیب به او بزنی بیدار می‌شود، ولی کسی که خودش را به خواب زده باشد چه؟ اخیراً چه‌قدر رهبری  موضع شفاف و روشن در مورد فتنه گرفتند؟ بنابراین  مسئولینی که در نظام جمهوری اسلامی تا امروز موضع شفاف و روشن در مورد فتنه نگرفته‌اند یا خودشان جزو جریان فتنه قرار دارند و یا عامل استکبار جهانی هستند.

**ساکتین فتنه ۸۸ امروز دستشان در خون مظلومین بی دفاع  فتنه آغشته و دخیل است

پایگاه خبری فردا: فتنه ۸۸ بدنبال براندازی نظام بود ولی برخی قائل به پایان یافتن فتنه هستند. برای مثال در جریان رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، یک نماینده پشیب تریبون گفت:«داستان فتنه کی قرار است تمام شود؟!»

حجت‌الاسلام ثمری: هیچ شک و یا شبهه‌ای درباره فتنه و اینکه دشمن و عناصر داخلی آن در کشور بدنبال ضربه‌زدن و براندازی نظام بودند نیست. هیچ تردیدی وجود ندارد و اگر هم تا چند وقت پیش تردیدی هم بود، دیگر باید پس از اظهارات امریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها و دفاع آنها از فتنه بدانیم که رویداد سال ۸۸ هدفش فقط ساقط کردن انقلاب و نظام بود.

بنده متعجبم چرا هنوز جریان و اشخاصی همچنان پافشاری و اصرار دارند بر اینکه حرف و مطلبی درباره فتنه گفته نشود و افکار عمومی را به یک اتفاق ساده سوق دهند. حتی برخی در جلسات خصوصی اظهار می‌کنند که حصر سران فتنه باید شکسته شود. این بزرگواری ملت و ولایت بوده که تا حالا محاکمه نشده‌اند و سران فتنه محکوم به اعدام هستند. اگر نظام به واسطه ملاحظاتی که به خاطر رحمت اسلامی است و بعضی مسائل بین المللی نبود، تاکنون  این ها را  به چوبه‌دار می‌آویخت و اعدامشان می‌کرد. ساکتین فتنه امروز دستشان در خون مظلومین بی دفاع که در فتنه ۸۸ ریخته شد، آغشته و دخیل است.

برخی اشخاص در جریان فتنه ۸۸ دل رهبر انقلاب را به درد آوردند؛ معظم له بارها از مسئله خواص بی بصیرت در طول تاریخ یاد کردند، این افراد نفهمیدند که معظم له با این جمله می‌خواهد به آنها بفهماند که از «بی بصیرتی» دست بردارند. شرط تولی داشتن به رهبری، تبری جستن ازسران فتنه است.