تاریخ: 13:20 :: 2021/11/24
پرسپولیس با تماشاگرانش احیاء می‌شود؟

گل‌محمدی خوب می‌داند که از دست دادن امتیاز این بازی خانگی می‌تواند باعث فشار مضاعف به تیمش شود. آن‌ها در سه بازی متوالی فقط دو امتیاز  کسب کرده‌اند و از رسیدن به پیروزی محروم مانده‌اند. آلومینیوم، گل‌گهر و مس به ترتیب سه تیمی بودند که سرخپوشان را متوقف کرده‌اند. با این حال هنوز امیدواری در اردوگاه پرسپولیسی‌ها وجود دارد چرا که از بخت خوب آن‌ها، سایر تیم‌های مدعی هم نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند.

پرسپولیس در حضور تماشاگران خود از شاگردان منصوریان میزبانی می‌کنند و استقلالی‌های پیشین و فعلی در کویر رو به روی هم قرار می‌گیرند.

 هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، (گرامیداشت بسیج مستضعفین) امروز (چهارشنبه) پیگیری می‌شود و هشت دیدار انجام می‌شود.

گل‌گهر سیرجان – استقلال/ ساعت ۱۶

حساس‌ترین بازی این هفته را دو تیم مدعی و صدر جدولی استقلال و گل‌گهر برگزار خواهند کرد؛ مصافی که می‌توان از آن  به عنوان تقابل استقلالی‌ها پیشین و فعلی یاد کرد.

امیر قلعه‌نویی – که هم‌چنان به علت محرومیت نمی‌تواند تیمش را از کنار زمین همراهی کند – با لشکری از بازیکنان پیشین استقلال و همین‌طور برخی ستاره‌های لیگ برتر در این فصل در حد و قواره یک مدعی ظاهر شده و امیدوار است استقلال و فرهاد مجیدی را در خانه زمین‌گیر کند.

در سوی مقابل فرهاد مجیدی و شاگردانش که به اعتقاد کارشناسان تیم کاملی هستند، در هفته گذشته نتوانستند در خانه نساجی را شکست دهند و حالا برای برداشتن فشار از روی خود، باید مقابل یک تیم مدعی و در خارج از خانه به پیروزی برسند.

استقلال با ۱۱ و گل‌گهر با ۹ امتیاز تیم‌های دوم و پنجم جدول رده‌بندی هستند. آخرین تقابل دو تیم را فرهاد مجیدی با نتیجه دو بر یک در تهران پیروز شده است.

پرسپولیس – نفت آبادان/ ساعت ۱۸

گل‌محمدی خوب می‌داند که از دست دادن امتیاز این بازی خانگی می‌تواند باعث فشار مضاعف به تیمش شود. آن‌ها در سه بازی متوالی فقط دو امتیاز  کسب کرده‌اند و از رسیدن به پیروزی محروم مانده‌اند. آلومینیوم، گل‌گهر و مس به ترتیب سه تیمی بودند که سرخپوشان را متوقف کرده‌اند. با این حال هنوز امیدواری در اردوگاه پرسپولیسی‌ها وجود دارد چرا که از بخت خوب آن‌ها، سایر تیم‌های مدعی هم نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند.

مهم‌ترین اتفاق این دیدار بازگشت تماشاگران پرسپولیس به ورزشگاه است که همانند دیدار هفته گذشته استقلال به طور آزمایشی انجام می‌شود و اهالی فوتبال امیدوارند سازمان لیگ و همین‌طور این باشگاه سازماندهی بهتری برای حضور تماشاگران روی سکوها انجام دهند و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

در آن سمت زمین، علیرضا منصوریان این بار در قامت سرمربی صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس صف آرایی می‌کند. این سرمربی استقلالی قبلا با تیم‌های نفت و استقلال توانسته بود پرسپولیس را ببرد اما در تجربه‌های بعدی خود در تراکتور، ذوب آهن و آلومینیوم ناکام بوده است. او در این فصل همراه با صنعت نفت از پنج بازی اخیر فقط ۴ امتیاز و یک پیروزی کسب کرده که عملکرد امیدوارکننده‌ای نیست.

فجرسپاسی – سپاهان / ساعت ۱۵

سپاهان، دیگر مدعی عنوان قهرمانی که شروع خوب و قدرتمندانه‌ای در این فصل داشت، در هفته ششم راهی شیراز می‌شود تا به ناکامی خود در هفته‌های اخیر پایان دهد. شاگردان محرم نویدکیا بعد از قبول شکست مقابل ذوب آهن و تساوی خانگی با تراکتور، تشنه پیروزی هستند تا امتیاز بازی‌های ابتدایی فصل را کسب کنند و خللی در روند رو به رشد این تیم ایجاد نشود.

در عوض تیم میزبان که در بازگشت به لیگ برتر شروع خوبی نداشت، در چند هفته اخیر روند بهتری را پیدا کرده و حالا با هفت امتیاز از پنج بازی، در میانه‌های جدول است. فجرسپاسی در دو بازی اخیر خود استقلال را زمین گیر کرده و پیکان را هم شکست داده تا نشان دهد تیم دست و پا بسته‌ای نیست.

هوادار – آلومینیوم اراک/ ساعت ۱۵

صدرنشین این روزهای لیگ برتر ایران، در هفته ششم به مصاف قعرنشین لیگ می‌رود و فرصت خوبی برای ادامه پیشتازی خواهد داشت. شاگردان رسول خطیبی که فصل جدید را با سه پیروزی و دو تساوی شروع کرده‌اند و مدعی عنوان قهرمانی را هم در خانه شکست داده‌اند، می‌توانند با پیروزی در این بازی خارج از خانه در کرج، ۱۴ امتیازی شوند و هم‌چنان شگفتی‌ساز فصل جدید نام بگیرند.

در مقابل هوادار هم‌چنان در حسرت کسب پیروزی است. شاگردان رضا عنایتی که از پنج بازی اخیر خود یک پیروزی و چهار شکست کسب کرده‌اند، در یک بازی سخت، برای تقابل با صدرنشین فصل جاری آماده می‌شوند تا حداقل امتیاز را از این بازی کسب کنند و سر و سامانی به وضعیت خود بدهند.

ذوب آهن – فولاد/ ساعت ۱۷

ذوب آهن بعد از چندین فصل عملکرد ناامیدکننده، در فصل جاری با مهدی تارتار جان دوباره‌ای گرفته و بارقه‌هایی از یک مدعی و تیم با صلابت را نشان داده است. این تیم اصفهانی که در هفته‌های اخیر موفق به شکست سپاهان و پیروزی در داربی اصفهان هم شده، در هفته گذشته پدیده را در لحظات پایانی شکست داد و حالا آماده ملحق شدن به تیم‌های صدرنشین است. هر چند آن‌ها روی کاغذ فقط دو امتیاز با صدرنشین لیگ فاصله دارند اما در رتبه هفتم قرار گرفته‌اند.

در آن سمت میدان، جواد نکونام در بازگشت به فولاد یک پیروزی ارزشمند را کسب کرده و آماده تکرار نتایج دو فصل گذشته است. فولاد با بازگرداندن مربی موفق خود، از انتهای جدول جدا شده و امیدوار است به زودی و با افزایش امتیازها، فرصت از دست رفته در هفته‌های ابتدایی را جبران کند. آن‌ها فعلا با هفت امتیاز در رتبه نهم جدول هستند.

تراکتور – پدیده/ ساعت ۱۵

سولکو در اولین تجربه مربیگری خود در ایران، یک امتیاز ارزشمند در زمین سپاهان کسب کرده و نشان داده راه نجات تراکتور در دستان او است. با این حال وضعیت تراکتور با یک تیم ایده‌آل فاصله دارد. آن‌ها با ۴ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول هستند و امیدوارند در دیدار با آخرین تیم جدول رده‌بندی و در خانه سه امتیاز ارزشمند را کسب کنند و حداقل تا میانه‌های جدول بالا بیایند.

پدیده، تیمی که تا دو فصل قبل در زمره تیم‌های موفق لیگ بود، در این فصل راه سقوط را در پیش گرفته و از پنج بازی فقط یک امتیاز کسب کرده است که یکی از شکست‌ها مربوط به غیبت این تیم در زمین مسابقه و رای کمیته انضباطی مبنی بر شکست سه بر صفر این تیم بود.

نساجی – پیکان/ ساعت ۱۵

نساجی بعد از نتایج خوب مقابل استقلال و گل گهر، آماده کسب پیروزی در خانه مقابل پیکان است. شاگردان ساکت الهامی که در فاز دفاعی تیم خوبی بوده‌اند، امیدوارند این عملکرد را در فاز تهاجمی هم نشان دهند و از پس تیم دفاعی دیگر لیگ یعنی پیکان بر آیند.

شاگردان حسینی که در این فصل به صدرنشین‌های لیگ ملحق شده‌اند، هفته گذشته در خانه مقابل فجرسپاسی شکست خوردند و حالا می‌توانند با نتیجه خوب در زمین نساجی هم‌چنان خود را در بالای جدول حفظ کنند.

نفت‌ مسجدسلیمان – مس رفسنجان/ ساعت ۱۷

نفت که روزهای پر از دردسر و مشکل را سپری می‌کند میزبان مس رفسنجان است. شاگردان کمالوند نتایج خوبی را با توجه به حال و روز خود کسب کرده‌اند اما ممکن است ادامه این وضعیت به مشکلات بیش‌تری در بحث نتیجه‌گیری هم ختم شود.

در مقابل مس رفسنجان در این فصل هم تیم خوبی بوده و هفته گذشته پرسپولیس را متوقف کرد. شاگردان ربیعی تنها پیروزی خود را به خاطر غیبت پدیده کسب کرده‌اند و در تلاش برای کسب نخستین پیروزی در زمین مسابقه هستند.

برنامه بازی‌های هفته ششم لیگ برتر:

نساجی – پیکان/ ساعت ۱۵

فجرسپاسی – سپاهان / ساعت ۱۵

تراکتور – پدیده/ ساعت ۱۵

هوادار – آلومینیوم اراک/ ساعت ۱۵

گل گهر سیرجان – استقلال/ ساعت ۱۶

ذوب آهن – فولاد/ ساعت ۱۷

نفت‌ مسجدسلیمان – مس رفسنجان/ ساعت ۱۷

پرسپولیس –نفت آبادان/ ساعت ۱۸