تاریخ: 14:58 :: 2021/11/23
نماینده چابهار: ۲۰۰ هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان، به آب دسترسی ندارند/هر نفر با ۱۵ لیتر آب روزانه چه کند؟

آب این روستاها به صورت تانکر و سهمیه ۱۵لیتری در روز برای همه مصارف است یعنی این ۱۵لیتر هم برای آب شرب، استحمام، پخت و پز و نظافت است. وقتی چنین حجمی از جمعیت به آب شرب دسترسی نداشته باشد، چه بهداشت و سلامتی می تواند داشته باشد؟ چه آرزویی برای بچه های آنجا می توانیم تصور کنیم؟

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب شرب در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پایین ترین سرانه دسترسی به آب شرب در کشور را جنوب سیستان و بلوچستان دارد از سال گذشته هم وزارت نیرو و هم قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی و دیگر خیرین ورودی نسبتا خوب به این مسئله داشتند اما متاسفانه بعد از یک مدت به دلیل عدم تخصیص نقدینگی این اقدامات نیز کمرنگ شد و خیلی از پیمان کاران استقبال نمی کنند ولی با این حساب حدود ۲۰۰ روستا به شبکه آب رسانی متصل شدند.

معین الدین سعیدی در گفت وگو‌ با عصر ایران با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰درصد روستاهای حوزه انتخابیه به آب شرب دسترسی ندارند که حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ روستا با جمعیت حدود ۲۰۰هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: آب این روستاها به صورت تانکر و سهمیه ۱۵لیتری در روز برای همه مصارف است یعنی این ۱۵لیتر هم برای آب شرب، استحمام، پخت و پز و نظافت است، البته در برخی روستاها این سهمیه بیشتر شده است.

سعیدی تاکید کرد: وزارت نیرو به ما قول داد است تا شهریور ۱۴۰۱شاخص دسترسی ما به بالای ۸۰درصد برسد.

بحث آب شرب یک ضرورت انکارناپذیر است وقتی چنین حجمی از جمعیت به آب شرب دسترسی نداشته باشد این جمعیت چه بهداشت و سلامتی می تواند داشته باشد؟ چه آرزویی برای بچه های آنجا می توانیم تصور کنیم؟

اتفاقات خوبی در حوزه تامین آب شرب افتاده است که امیدواریم تقویت شود و انشالا با بازه زمانی دوسال مشکلات ما در حوزه آب شرب در این مناطق رفع شود.

 

منبع:عصرایران

برچسب ها: