تاریخ: 9:39 :: 2021/11/23
کارخانه آزمایش در دو قدمی احیا؛ وزیر اقتصاد قول مساعد برای حل مشکلات داد

نماینده مردم مرودشت در مجلس با اشاره به سرعت گرفتن پیگیری مشکل کارخانه آزمایش پس از دستور رئیس‌جمهور از قول مساعد وزیر اقتصاد برای حل مشکلات این کارخانه خبر داد.

جلال رشیدی کوچی  با اشاره به اینکه از ابتدای نمایندگی پیگیر مسئله کارخانه آزمایش به دور از فضای رسانه‌ای بودم اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به استان فارس و دیدار از این کارخانه سبب شد که پیگیری‌ها سرعت بیشتر و نتیجه‌بخش‌تری به خود بگیرد.

وی با بیان اینکه نخستین بار بود که پس از تعطیلی کارخانه مورد بازدید از سوی مسئولان ارشد کشوری قرار می‌گرفت گفت: رئیس‌ جمهور در آن بازدید دستوراتی برای احیای کارخانه دادند که ما نیز در استان پیگیر آن بودیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران کارخانه نامه‌ای به رئیس‌ جمهور نوشته و مشکلات را شرح دادند گفت: زیان انباشته، بدهی مالیاتی، اقساط وام و غیره از جمله مشکلات است که در مجموع ۹۰ میلیارد تومان می‌شود.

کارخانه آزمایش در دو قدمی احیا؛ وزیر اقتصاد قول مساعد برای حل مشکلات داد

رشیدی کوچی با بیان اینکه مدیران کارخانه تقاضای تخفیف یا بخشودگی داشتند، افزود: در جلسه با وزیر اقتصاد نامه مدیران کارخانه نیز بررسی شد و وزیر اقتصاد قول مساعد دادند که حداکثر مساعدت ذیل ماده ۲۵۱ قانون بانک برای این کارخانه رخ دهد.

وی با بیان اینکه پس از آن نیز استاندار فارس با سرپرست یکی از بانک‌ها در همین راستا جلسه‌ای برگزار کرد تا بانک مانع به مزایده گذاشتن کارخانه شود بیان کرد: در ازای این اقدام این بانک مدیران کارخانه نیز باید در یک ماه برنامه‌ای برای ایجاد و احیای دوباره خط تولید ارائه دهند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس با بیان اینکه همه این اتفاقات نویدبخش اتفاقات خوب درباره کارخانه آزمایش است تصریح کرد: اقدامات حمایتی در دست انجام و تعریف شده است منوط به اینکه مدیران کارخانه نیز برای راه‌اندازی خط تولید از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

منبع:تسنیم