تاریخ: 13:47 :: 2021/11/17
تشکیل کلاس‌های حضوری دانشگاه آزاد اسلامی با حداکثر ۳۰ دانشجو

دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد به واحدها ابلاغ شد.

دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد به واحدها ابلاغ شد.

 دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تغییرات رنگ‌بندی کرونایی شهرها، دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های درسی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جهت اجرا از آبان ماه ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.

بر این اساس تمامی کلاس‌های درسی در تمامی مقاطع تحصیلی که شهرهای آن ها برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به رنگ‌های آبی و زرد اعلام می‌شوند، به صورت حضوری (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی) تشکیل خواهد شد.

 تشکیل کلاس‌های حضوری صرفاً در خصوص دروسی است که دارای ظرفیت حداکثر ۳۰ نفر است، بدیهی است برگزاری کلاس‌های درسی با ظرفیت بیش از ۳۰ نفر همچنان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای دانشگاهی به گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که حداقل ۶۰ درصد کلاس‌های درسی واحدهای دانشگاهی که برابر اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، به رنگ‌های آبی و زرد اعلام شده به صورت حضوری تشکیل گردد.

تمامی دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و قسمت عملی درس / دروس نظری ـ عملی در تمامی شهرها (با رنگ‌های مختلف) به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

لازم است واحدهای دانشگاهی در برگزاری کلاس‌های حضوری ضوابط مرتبط با پروتکل‌های بهداشتی (رعایت حداقل فاصله اجتماعی ۲/۱ متر، ضدعفونی‌ کلاس‌های درسی و …) رعایت کنند.

برگزاری تعداد ۱۶ جلسه کلاس (حضوری و مجازی) الزامی است.

این شیوه‌نامه ۲۲ آبان ماه به تأیید رئیس دانشگاه آزاد رسید و مسئولیت حسن اجرای آن بر عهده رؤسای واحدهای مراکز استان‌ها است.

منبع: ایسکانیوز