گروه: . / دانشگاه
تاریخ: 10:29 :: 2021/10/30
افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد تکذیب شد/ مصوبه هیات امنا برای افزایش ۲۵ درصدی/ تا سال آینده افزایش شهریه نداریم

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تکذیب افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد، گفت: مصوبه هیات امنا برای افزایش ۲۵ درصدی بود که مهرماه ۱۴۰۰ اعمال شد و تا سال آینده افزایش شهریه نداریم.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تکذیب افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد، گفت: مصوبه هیات امنا برای افزایش ۲۵ درصدی بود که مهرماه ۱۴۰۰ اعمال شد و تا سال آینده افزایش شهریه نداریم.

 روزهای گذشته خبری مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی شهریه‌ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه‌های مجازی  و برخی رسانه‌ها منتشر شد. این خبر موجی از نگرانی و اضطراب در میان دانشجویان آزادی ایجاد کرد.

در همین زمینه احمد حیدری معاون پارلمانی و سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با تکذیب افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از تصویب هیات امنای دانشگاه، در مهرماه ۱۴۰۰ افزایش ۲۵ درصدی شهریه برای سال تحصیلی جاری اعمال شد که این افزایش شهریه بصورت متوسط است و در بسیاری از واحدهای مناطق محروم یا رشته‌های کم‌متقاضی شاهد کاهش شهریه بودیم.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای دانشجویان قبلی شهریه ثابت تغییر نمی‌کند و فقط شهریه متغیر افزایش می‌یابد که جمع تغییر حدود ۱۵ درصد می‌شود، ادامه داد: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بصورت سالانه است و تا سال تحصیلی آینده، هیچگونه افزایش شهریه‌ای در دستور کار مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

حیدری در ادامه با تکذیب افزایش ۴۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: میزان افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همواره کمتر از نصف تورم بوده و امسال که تورم ۵۰ درصدی، هزینه‌های زیادی به دانشگاه تحمیل کرده است؛ در هیئت امنا تصویب شد که میزان متوسط افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۲۵ درصد باشد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عده‌ای با جوسازی و پخش اخبار نادرست، سعی دارند با ایجاد یاس و نارضایتی دانشجویان و کارکنان را نسبت به آینده دانشگاه ناامید کنند درحالیکه برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای، جذب بالای دانشجویان غیر ایرانی و… آینده‌ای روشن و درخشان را برای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ایجاد کرده است و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باید بدون توجه به این حواشی و جوسازی‌ها، برای ارتقای جایگاه این نهاد علمی تلاش کنند.

حیدری در پایان با ذکر این نکته که افزایش تورم هزینه‌های خانوارهای ایرانی را هم تحت تاثیر قرار داده است؛ خاطر نشان کرد: برای رفع نگرانی‌ها و ایجاد آرامش در میان خانواده‌های دانشجویان، دانشگاه شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بتوانند با استفاده از وام دانشجویی، شهریه خود را پرداخت کنند. میزان این وام‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است و دانشجویان واجد شرایط می‌توانند برای پرداخت شهریه های خود از این تسهیلات بهره‌مند شوند. وام های دیگری نیز در مدت تحصیل برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا با استفاده از منابع صندوق رفاه یا بانک‌های طرف قرارداد، بخشی از دغدغه‌های مالی خانواده‌ها برطرف شود.

منبع: ایسکانیوز