گروه: . / سیاسی / مجلس
تاریخ: 12:15 :: 2021/11/16
نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس/ پارلمان به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

نشست بررسی صلاحیت وزیر آموزش و پرورش در مجلس با حضور رئیس جمهور به پایان رسید.

نشست علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف با دستور بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و حضور رئیس جمهور برگزار شد.

بررسی برنامه‌ها و صلاحیت مسعود فیاضی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و أخذ رأی اعتماد مهم‌ترین دستور کار امروز خانه ملت است.

در ابتدای جلسه، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظر رئیس این کمیسیون را قرائت خواهد کرد.

پس از آن، رئیس جمهور پیش از سخنان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از وی دفاع می‌کند.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

نظر کمیسیون آموزش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

رضا حاجی پور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه) گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های ارائه شده مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

وی نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون متبوعش را در رابطه با تصدی فیاضی با اکثریت آراء مخالف اعلام کرد.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

رئیسی: اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی‌شد، اصلا به مجلس معرفی نمی‌کردیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور یافت.

مهم‌ترین محورهای سخنان رئیس جمهور به شرح زیر است:

با گام هایی که همین روزها برداشته شده خیلی نگرانی ها مانند منابع و کالاهای اساسی برداشته شده است.

در بسیاری از استان ها زمین برای ساخت مسکن مشخص شده است.

حقوق و دستمزد از ابتدای دولت در زمان خود بدون استقراض پرداخت شد.

با بررسی‌هایی که در کارگروه‌ها انجام شد، آقای فیاضی از کسانی بود که در مصاحبه‌های مختلف کارگروه‌ها از جایگاه ممتازی برخوردار شد. خود من هم با ایشان مصاحبه کردم. دوستان مورد اعتمادی در این حوزه با آقای فیاضی مصاحبه کردند و ایشان را فرد صالحی دانستند برای این مسئولیت.

محور انتخاب وزیران در دولت سیزدهم شایستگی است، نه فشار‌ها و روابط. توصیه افراد به هیچ عنوان تاثیر گذار نیست.

آنچه مهم است برای خودم حجت الهی است. تا خودم حجت نداشته باشم اگر همه هم جمع بشوند من اقدامی نمی‌کنم. باید شایستگی‌ها احراز شده باشد.

ایشان در مقطعی مسئول فناوری وزارت خانه بوده است و تحول گراست.

فیاضی آموزش و پرورش را می‌شناسند و فرد صالحی برای این مسئولیت است. افرادی ممکن است خویشاوندان کسانی باشند، اما هرکسی در زندگی دارای دستاورد‌های علمی و موارد دیگر است.

تا برای من حجت نباشد، فردی را انتخاب نمی‌کنم، اما تصمیم با مجلس است.

فیاضی کلاس و آموزش و پرورش را می‌شناسد، با بسته‌های یادگیری آشنایی دارد. در ستاد آموزش و پرورش مدیرکل بوده و طرح آموزش مجازی با عنوان شاد را در کارنامه دارد.

فیاضی هم برنامه دارد هم شناخت، او تحول گراست و این مسئله برای ما بسیار مهم است.

انتظارات از این دولت بالاست، هر چقدر امید مردم بالاتر رود انتظارات مردم بالاتر می‌رود.

اگر صلاحیت فیاضی برای ما محرز نمی‌شد اصلا به مجلس معرفی نمی‌کردیم. تحول باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد.

نظرات مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

پس از سخنان رئیس جمهور درباره مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، موافقان و مخالفان وی، نظراتشان را درباره وی اعلام کردند.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

غضنفرآبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: باید به کارشناسی دولت اعتماد کنیم/ فیاضی از محتوای کتب درسی مطلع است

حجت الاسلام والمسلمین موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نظر موافقش را بیان کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

هفته گذشته مسعود فیاضی پس از ماه‌ها بحث و بررسی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شد.

بلا درنگ شبکه‌های معاند نسبت به تخریب ایشان اقدام کردند، تخریب‌گران کسانی جز مروجان سند ۲۰۳۰، اختلاسگران صندوق فرهنگیان و افراد همیشه مدیر و پدرخوانده آموزش و پرورش نبودند.

در جبهه مقابل، جبهه بزرگی از فرهنگیان و دلسوزان موافقت خود را با فیاضی اعلام کردند، وزیری که برنامه‌های جدی خود را ارائه کرده و نشان داده می‌تواند تحول گسترده‌ای در آموزش و پرورش ایجاد کند.

با انجام تحقیقات و پس از جلسه‌ای که در کمیسیون قضایی و حقوقی با وزیر پیشنهادی داشتیم، تردیده ایم رفع و ایشان را نیرو‌های توانمند و قابلی دانستم. داشتن فهم درست از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها یکی از شاخص‌های مهمی است که آقای فیاضی از آن برخوردار است.

با توجه به سوابق ایشان به عنوان معلم آموزشی و پرورشی، مطلع بودن از کتب و محتوای درسی و داشتن سابقه مدیرکل در آموزش و پرورش برایم ثابت شد که وی می‌تواند مدیری هر چند ناشناخته، اما تحول آفرین باشد.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

باقری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: فیاضی حتی یک روز هم مدیر مدرسه نبوده است/ به او رأی ندهید

پس از غضنفرآبادی، حجت الاسلام محمد باقری بنابی نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم سخنانی ایراد کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

به یقین باید دنبال حجت شرعی در رابطه با رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی باشیم. حتماً آقای رئیسی برای معرفی آقای فیاضی به چنین حجتی رسیده‌اند، اما نمایندگان نیز باید به حجت شرعی برسیم تا بتوانیم به ایشان رأی دهیم.

نزدیک به یک میلیون نفر معلم در آموزش و پرورش با تحصیلات عالیه وجود دارد. حال سوال این است که آقای رئیسی آیا در میان این یک میلیون نفر کسی مانند آقای فیاضی پیدا نشد.

این در حالی است که زمانی از آموزش و پرورش، مدیر برمی‌خیزید و در واقع وزیر و مدیرپرور بود، اما اکنون بعد از ۴۰ سال به این نتیجه رسیده‌ایم که از بین یک میلیون نفر نمی‌توان یک نفر را به عنوان وزیر انتخاب کرد تا سکانداری این مجموعه را بر دست گیرد.

فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده و حتی مدیرعامل نیز نبوده است.

به یقین این انتخاب معلمان را دلسرد خواهد کرد و توهین و دهن کجی به آموزش و پرورش می‌شود.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

گودرزی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نخبه است/ فیاضی به دنبال اتصال حوزه و دانشگاه است

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نظراتش را بیان کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

روزی گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد برخی از نمایندگان دو دو کردند و مخالفت کردند.

من با این نمایندگان صحبت کردم و دلایل مخالفت آن‌ها را پرسیدم و آن‌ها گفتند که فیاضی از بدنه وزارت آموزش و پرورش نیست.

اگر کسی از روز نخست شاغل در یک دستگاهی نبود، این بدان معنا نیست که قدرت اداره آن دستگاه را ندارد، در دوران انتخابات نیز به من و شما در فضای مجازی از این صحبت‌ها گفته می‌شد تا انتخابات را مهندسی کنند.

آیا ما در مجلس متولد شدیم یا رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری متول شده است؟ الزاماً ممکن است افراد مربوط به بدنه یک دستگاه نباشند، همانند بسیاری از ما که پیش از نمایندگی فعالیت‌هایی داشتیم که از افرادی که چندین دوره وکیل مردم در خانه ملت بودند نیز موثرتر بوده ایم.

هرچند وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه این وزارتخانه نیست، اما مامور به خدمت در این وزارتخانه بوده است.

وی در بحث سیاست پژوهی فعال بوده و به دنبال اتصال حوزه و دانشگاه است.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

دلخوش در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: آقای فیاضی چرا وزارت آموزش و پرورش را قبول کردید؟

سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مخالفت با مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم، در نشست علنی امروز  سخنانش مخالفت خود با وزیر پیشنهادی را اعلام کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

آقای رئیس جمهور! گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شده اند و همه عاشق هستند/ مثل وزرای تو رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند.

از روزهای پیش از انتخابات ۱۴۰۰ این نمایندگان امضا دادند و برای اولین بار شما را حمایت کردند. در طول تاریخ انقلاب هیچ کس برای حمایت رئیس جمهور امضا از نمایندگان گرفته بود.

آقای رئیس جمهور ما دلمان برای شما می سوزد و دوست نداری در این شرایط دشمنان کشور خرده بگیرند و دولت شما را ناکارآمد نشان دهند.

در صحبت‌های آقای رئیس جمهور آمده بود که فیاضی با کتاب و مدرسه آشناست. آقای رئیس جمهور شما حدود دو میلیون معلم و فرهنگی دارید. در آموزش و پرورش وزیر، رئیس جمهور، استاندار و فرماندار در طول انقلاب انتخاب شده است.

آموزش و پرورش آدم های متخصص و علمی و فرهنگی کم ندارد. آقای رئیس جمهور چرا خودتان را اذیت می کنید؟ بچه ها باعث می‌شوید فرهنگیان کشور برنجند؟ آقای وزیر پیشنهادی یک جزوه آورده که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوب است.

آقای فیاضی چطور می‌خواهید رتبه‌بندی را حل کنید؟ آقای میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه اینجا در مجلس آمد و گفت من یک پنجم منابع مالی رتبه‌بندی معلمان را می‌توانم تامین کنم. بعد آقای فیاضی گفته من رتبه بندی را انجام می دهم.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس/ پارلمان به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

الهیان در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: انتخاب افراد با تجربه، اما تکراری به معنای استمرار وضعیت فعلی است

زهره الهیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سخنرانی کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

دولت سیزدهم بیشترین اعضای هیأت علمی را در میان مسئولین و وزرا دارد و باید در اظهارنظر‌ها در مورد آن انصاف را رعایت کنیم.

امروز در مورد وزارت آموزش و پرورشی صحبت می‌کنیم که علاوه بر یک وزارتخانه مهم باید یک نگاه استراتژیک و آینده پژوهانه نیز به آن داشت.

تربیت عناصر و فرزندان آینده کشور را در دست دارد و باید مدیری کارآمد، کارشناس، کلان‌نگر، انقلابی و مدبر برای آن انتخاب کنیم.

باید فرصت دهیم که آقای فیاضی در این مسیر برنامه‌های خود را عملیاتی کند، انتخاب افراد باتجربه، ولی تکراری به معنی استمرار وضعیت پرچالش امروزی است.

آقای فیاضی در ساختار آموزش و پرورش تجربه مدیرکلی دارند و ۷ سال سابقه تدریس داشته و افق و چشم‌انداز‌هایی را برای آموزش و پرورش تدوین کرده است، اما ما بحث نسبت فامیلی را در مورد ایشان بار‌ها شنیده‌ایم، اما کسی در مورد برادر شهید ایشان سخنی نگفته است.

برنامه ۴۰ صفحه‌ای تدوین شده توسط ایشان به معنای ختم سند ۲۰۳۰ است و این یعنی پرونده ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش بسته می‌شود و موج تخریب در رسانه‌های بیگانه نشان می‌دهد انتخاب درستی برای وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است.

تحول در زیرساخت‌ها، تحول در نیروی انسانی، ساختار اداری، مالی و همین طور تحول در ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزازی آموزش و پرورش در برنامه‌های ایشان دیده می‌شود.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس/ پارلمان به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

سخنان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دفاع از برنامه‌های خود

مسعود فیاضی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس از برنامه های خود دفاع کرد.

مهم‌ترین محورهای سخنان وی به شرح زیر است:

بودجه آموزش و پرورش ۴.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. در هیچ کشوری این اتفاق نمی‌افتد.

وقتی به رتبه‌بندی معلمان می‌رسیم نباید بگوییم پول نداریم، قلب راکتور آموزش و پرورش معلم است.

معلمان تنها بخش از بدنه دولت هستند که فیش حقوقی شان کم‌تر از حکم کارگزینی آن هاست.

نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۸۰ به ۱ است و این بسیار بد است.

من مدیری تحول گرا هستم.

مدیریت ستادی را به مدیریت شبکه‌ای تبدیل می‌کنم.

نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس/ پارلمان به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

مجلس به مسعود فیاضی اعتماد نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند.

پس از پایان رای گیری مسعود فیاضی از مجموع ۲۶۰ رای ماخوذه با ۱۱۵ رای موافق، ۱۴۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع وزیر نشد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: