تاریخ: 12:58 :: 2021/11/10
درخشان: طارمی حق ندارد علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برخورد اسکوچیچ با مهدی طارمی صحیح بوده و هیچ بازیکنی حق ندارد علیه سرمربی خود اظهار نظر کند.

حمید درخشان» یکی از بازیکنان پر سابقه و مطرح فوتبال ایران است، او با پیراهن شماره هشت تیم ملی نمایش‌های درخشان و خاطره‌انگیزی را از خود به یادگار گذاشته که فراموش شدنی نیست.

درخشان درباره پرسپولیس حرف زد، او با اطمینان و اعتماد به نفس خاصی گفت: پرسپولیس آبروی فوتبال ایران در آسیا است و نباید به خاطر دو بازی از آنها انتقاد کرد.

بازیکن اسبق تیم ملی از کنار گذاشتن مهدی طارمی از سوی اسکوچیچ حمایت کرده و بر این باور است، بازیکن باید حد و اندازه خود را بداند و حق ندارد علیه سرمربی‌اش حرف بزند.

اول از تساوی پرسپولیس مقابل گل‌گهر شروع کنیم، نمایش چندان خوبی را از قرمزپوشان پایتخت مشاهده کردیم.

نه این طور نیست، من با نظر و دیدگاه شما مخالف هستم البته این مخالفت بدان معنا نیست که بگویم پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد، حاکم مطلق توپ و میدان بود و باید با اختلاف چند گل به پیروزی می‌رسید، حرف من یک چیز دیگر است.

چه چیزی؟

یحیی‌ گل محمدی برای این بازی دست به تغییراتی زد و ترکیب تیم را نسبت به بازی‌های گذشته عوض کرد. که این باعث شد تا کمی ناهماهنگی به وجود آید و به مرور زمان قابل برطرف شدن است. من نیمه پر لیوان را می‌بینم.

درخشان: طارمی حق ندارد علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند

نیمه پر لیوان کجاست؟

پرسپولیس وقتی یک بر صفر عقب افتاد حملات زیادی را برای زدن گل تساوی انجام داد، در ادامه چند فرصت خوب برای گلزنی داشت که بهره لازم را نبرد و از رسیدن به پیروزی محروم شد. من نه تنها از تساوی پرسپولیس ناامید نیستم بلکه بر این باور هستم تیم یحیی گل محمدی هفته به هفته بهتر می‌شود.

پرسپولیس در ۲ هفته اخیر پنج امتیاز مهم را از دست داده است، این برای تیمی که قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر است آمار خوبی نیست؟

پرسپولیس خودش سطح توقعات را خود بالا برده است، آنها اینقدر در سال‌های اخیر خوب کار کرده‌اند که همه انتظار دارند تمام بازی‌هایش را با برد پشت سر بگذارد و حق باخت یا تساوی ندارد. مگر چند هفته از لیگ برتر را پشت سر گذاشته ایم؟ باخت به آلومینویم اراک یک اتفاق در فوتبال بود، در بازی با گل گهر نیز تساوی به دست آمد، آیا همه تیم‌ها باید ببرند؟ رقبا چه کار کرده‌اند؟ سپاهان در اصفهان باخت و استقلال به تساوی رسید و فاصله زیادی با صدر جدول وجود ندارد.

یعنی امیدوار هستید این تیم همان روند سال‌های گذشته را تکرار خواهد کرد؟

حتما این اتفاق رخ خواهد داد، پرسپولیس، پرسپولیس است، این تیم بهترین بازیکنان و مربیان را در اختیار دارد، در سالهای گذشته شاهد این بوده‌ایم که همین پرسپولیس شروع خوبی در لیگ برتر نداشت اما در ادامه از همه رقیبان سبقت گرفت، حالا این شرایط در ادامه راه رخ خواهد داد و من به عنوان کسی که سال‌ها در پرسپولیس بازی و مربیگری کرده‌ام، می‌گویم تیم فعلی بهترین کادر و بازیکن را در اختیار داشته و باز هم دل هواداران را شاد می‌کند.

درخشان: طارمی حق ندارد علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند

ممکن است تغییرات پرسپولس باعث شود این تیم زمان زیادی را برای هماهنگی از دست بدهد؟

بازیکنان پرسپولیس حرفه‌ای و از بهترین‌ها هستند، این درست است که برای هماهنگی نیاز به زمان دارند اما این زمان طولانی نخواهد شد. نمی‌دانم چرا برخی‌ها از نمایش پرسپولیس انتقاد کرده و آنها را می‌کوبند، پرسپولیس در این ۲ دیدار فقط نبرده است و حقش این نیست که اینطور مورد انتقاد قرار بگیرد، من به منتقدان پرسپولیس یک نکته رایادآور می‌شوم.

چه نکته‌ای؟

پرسپولیس در پنج سال اخیر قهرمان مطلق لیگ برتر بوده و ۲ مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. پرسپولیس آبروی فوتبال ایران در آسیا بوده است و الان فقط و فقط با صدر جدول ۳ امتیاز فاصله دارد و به طور حتم باز به روزهای اوجش باز خواهد گشت. هواداران پرسپولیس صبور باشند و مثل همیشه حمایت کنند و مطمئن باشند در پایان فصل باز آنها هستند که شادی خواهند کرد و از قهرمانی تیم محبوبشان لذت می‌برند.

از پرسپولیس فاصله بگیریم و از تیم ملی بپرسیم، لیست تیم ملی اعلام شد و مهدی طارمی در فهرست اسکوچیچ جای ندارد. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

من از این موضوع تعجب نکردم.

جدی؟

بله، طبیعی بود که مهدی طارمی به تیم ملی دعوت نمی‌شود، من اعتقاد دارم بازیکنان ما باید در فوتبال یاد بگیرند وقتی به فوتبالیست بزرگی تبدیل می‌شوند باید بزرگ منشانه رفتار کنند و یاد بگیرند نباید اصول حرفه‌ای را زیر پا گذاشته و هر آنچه می‌خواهند به زبان آورند.

درخشان: طارمی حق ندارد علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند

شما موافق دعوت نشدن طارمی به تیم ملی هستید؟

بازیکن باید تابع سرمربی خود باشد، اینکه بازیکن بخواهد به سرمربی‌اش بی‌احترامی کند درست نیست و در تمام دنیا مرسوم است. چرا بازیکن باید به خودش اجازه دهد علیه سرمربی تیم ملی توییت بگذارد، مگر زمان کی‌روش، سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی کنار گذاشته نشدند؟ من در این ماجرا حق را به اسکووچیچ می‌دهم و او حق داشت که مهدی طارمی را خط بزند، من منکر توانایی‌های فنی طارمی نیستم و همیشه از او حمایت کرده‌ام، اما نباید تیم ملی را فدای یک بازیکن کرد و شرایطی را به وجود آورد که بازیکن سالاری شکل بگیرد. بازیکن باید در چارچوب وظایف خود حرکت کند و حد و اندازه‌های خود را بداند.

تیم ملی بدون مهدی طارمی به مشکل نخواهد خورد؟

تیم ملی پر از بازیکنان مستعد و توانمند است، ما نفرات خیلی خوبی را در اختیار داریم که در باشگاه‌های خود از بهترین‌ها محسوب شده و نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و به طور حتم جای خالی مهدی طارمی به چشم نخواهد آمد. تیم ملی یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است ، اکثر نفرات لژیونر هستند و ثابت بازی می‌کنند. اگر نظر شخصی مرا بخواهید جای مهدی طارمی به بهترین شکل ممکن از سوی سایر نفرات پر خواهد شد.

درخشان: طارمی حق ندارد علیه سرمربی تیم ملی صحبت کند

فکر می‌کنید در بازی با لبنان چه اتفاقی رخ می دهد؟

نباید حریف خود را دست کم بگیریم اما فاصله فوتبال ایران با لبنان از زمین تا آسمان است و می‌توانیم به راحتی این تیم را شکست داده و سه امتیاز دیگر را به حساب اندوخته‌های خود در راه رسیدن به جام جهانی واریز کنیم. صدرنشین گروه خود هستیم و شانس اول صعود به جام جهانی محسوب می‌شویم. رسیدن به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان با این تیم ملی کار چندان سختی نخواهد بود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ما زودتر از تیم‌های دیگر صعود به جام جهانی را جشن می‌گیریم.

تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در چارچوب هفته پنجم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا باید در شهر صیدا به مصاف تیم ملی لبنان برود.

برچسب ها: