گروه: . / علمی / جهان
تاریخ: 12:03 :: 2021/11/07
رونمایی هوندا از یک موتورسیکلت برقی جذاب

شرکت ژاپنی هوندا در راستای توسعه خودرو‌های تمام برقی خود، اخیراً از یک موتورسیکلت شهری سه چرخ به نام Gyro Canopy:e رونمایی کرده که بر قابلیت‌های تحویل بار در سطح شهری تمرکز دارد.

شرکت ژاپنی هوندا در سال‌های اخیر برنامه گسترده‌ای را برای توسعه خودرو‌های تمام برقی خود به اجرا گذاشته است که بتواند طیف وسیعی از درخواست‌ها را پوشش دهد. در یکی از آخرین دستاوردها، هوندا از یک موتورسیکلت تمام برقی با نام Honda Gyro Canopy:e رونمایی کرده که از سه چرخ و یک سقف کوچک بهره می‌برد.

شرکت هوندا در جدیدترین موتورسیکلت برقی خود یک سایبان کوچک را تعبیه کرده که می‌تواند کاربر را از شرایط تحمیلی مختلف خارجی همچون نور شدید آفتاب و باران محافظت کند. موتور الکترونیکی جدید هوندا که به درستی Honda Gyro Canopy:e نامیده شده است، پس از تولید گسترده مدل‌های دوچرخه برقی توسط این خودروساز ژاپنی عرضه می‌شود که اینبار از سه چرخ بهره می‌برد. این موتور در واقع به لیست رو به رشدی از طرح‌های چشمگیر و نوآورانه هوندا می‌پیوندد که از این شرکت بیرون می‌آیند.

رونمایی هوندا از یک موتورسیکلت برقی جذاب

موتورسیکلت برقی Honda Gyro Canopy:e یک موتورسیکلت الکترونیکی متمرکز بر تحویل بار است که سایبان کوچک آن می‌تواند هم راننده و هم بار حمل شده را پوشش دهد. البته باید توجه داشت که این سایبان فاقد جعبه مخصوص برای قرار دادن بار است و همچنین به طور کامل هم نمی‌تواند بار و راننده را برای مثال از خیس شدن در روز‌های بارانی پوشش دهد. با این حال این سایبان می‌تواند تاحدودی هم راکب و هم بار را از خیس شدن زیادی و یا آفتاب شدید و حتی آسیب دیدن در حوادث، محافظت کند.

موتورسیکلت برقی Gyro Canopy:e دارای یک موتور الکتریکی با حداکثر توان خروجی ۳۲۰۰ وات است اگرچه توان خروجی مداوم ۵۸۰ وات را ارائه می‌دهد. برد این وسیله نقلیه ۷۷ کیلومتر است که در صورت سواری با سرعت متوسط بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند بیشتر باشد. این موتورسیکلت دارای باتری‌های قابل جابجایی و تعویض است که باعث افزایش بیشتر قابلیت این وسیله نقلیه الکترونیکی می‌شود. به عبارت دیگر، باتری‌های این دستگاه را می‌توان در عرض چند دقیقه به طور یکپارچه با باتری‌های تازه شارژ شده تعویض کرد.

رونمایی هوندا از یک موتورسیکلت برقی جذاب

همانگونه که اشاره شد، موتورسیکلت برقی Honda Gyro Canopy:e برای سواری شهری به عنوان یک دوچرخه الکترونیکی تحویل بار مناسب است. این موتورسیکلت برقی به تازگی در بازار داخلی هوندا در کشور ژاپن با قیمت ۷۱۵۰۰۰ ین (۶۲۹۵ دلار) عرضه شده است. به گزارش فرارو، قیمت Gyro Canopy:e به طور قابل توجهی بالاتر از سری جدید موتورسیکلت‌های الکترونیکی هوندا مانند U-GO و U-BE است، اما این موضوع را نیز باید در نظر داشت که موتورسیکلت Gyro Canopy:e برخلاف U-go و U-be برای فعالیت‌های تجاری ساخته شده است. حال باید دید که استقبال از هوندا Gyro Canopy:e در بازار ژاپن چگونه است. جزئیات در دسترس بودن و قیمت جهانی این موتورسیکلت برقی هنوز توسط هوندا منتشر نشده است.

 

منبع: فرارو