تاریخ: 13:16 :: 2021/11/04
۴ میوه ای که سوخت‌وساز بدن را بخوبی بالا می‌برند

شیوه‌های مختلفی برای بهبود سوخت و ساز بدن وجود دارند. شما به کمک میان وعده‌های خاص در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید مشکل نگران کننده‌ای مانند پایین بودن سوخت و ساز بدن‌تان را برطرف کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شیوه‌های مختلفی برای بهبود سوخت و ساز بدن وجود دارند. شما به کمک میان وعده‌های خاص در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید مشکل نگران کننده‌ای مانند پایین بودن سوخت و ساز بدن‌تان را برطرف کنید.

افزایش سوخت و ساز چیزی است که بسیاری از افراد راغب به کاهش وزن به دنبالش هستند. شیوه‌های موثر و مختلفی برای تقویت متابولیسم و بهبود سوخت و ساز بدن وجود دارند که برای انجام برخی از آن‌ها ضرورتی برای صرف هزینه‌های بالا یا دوری از غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و مورد علاقه‌تان وجود ندارد. به کمک این میان وعده‌ها و با گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید مشکل نگران کننده‌ای مانند پایین بودن سوخت و ساز بدن‌تان را برطرف کنید.

۱. آووکادو

ممکن است برخی از آدم‌ها فکر کنند آووکادو نمی‌تواند در کاهش وزش نقش مثبتی ایجاد کند، زیرا این میوه به خودی خود سرشار از چربی است؛ اما آووکادو حاوی چربی خوب و سالمی است یعنی همان طوری که ممکن است بدانید، چربی تک اشباع نشده دارد. با وجود این، همین چربی تک غیر اشباع است که می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود متابولیسم کمک کند؛ بنابراین، با مصرف این میوه می‌توانید چربی‌های بدن‌تان را با سرعت بالاتری آب کنید و بسوزانید آووکادو در عین حال سرشار از فیبر و پروتئین نیز هست.

فواید میوه برای سوخت‌وساز

۲.  پرتقال

این میوه از خانواده مرکبات منبع بسیار خوبی برای ویتامین C است؛ مقدار ویتامین C موجود در این میوه حدود ۵۰۰ میلی‌گرم است یعنی تقریبا چهار برابر مقدار توصیه شده برای مصرف این ویتامین. بنابراین، با مصرف این میوه سرعت چربی سوزی بدن‌تان تا حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این آمار بسیار شگفت‌انگیز هستند؛ از این رو، پرتقال را دست کم به مدت ۱۲ هفته در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا به سرعت شاهد کاهش وزن‌تان باشید.

۳. تمشک

بهتر است بدانید هر فنجان از این میوه‌ کوچک و خوشمزه حاوی حدود ۸ گرم فیبر است و هر وعده‌ مصرف آن فقط حدود ۶۰ کالری وارد بدن می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم این میوه را به تنهایی یا به همراه غلات صبحانه، ماست، بستنی، یا هر نوع خوراکی دیگر نوش جان کنید.

۴. گریپ فروت

برترین توصیه‌ ما مصرف مرتب گریپ فروت به عنوان یک میان وعده بسیار موثر جهت افزایش متابولیسم است؛ زیرا این میوه بیش‌ترین تاثیر را بر متابولیسم (سوخت و ساز) بدن دارد. در حقیقت، این میوه که جزو مرکبات محسوب می‌شود، سرشار از فیبر است؛ به این ترتیب، با مصرف این میوه مدت زمان بیش‌تری احساس سیری خواهید داشت. به علاوه، گالاکترونیک اسید موجود در گریپ فروت به تجزیه‌ چربی‌های بدن نیز کمک می‌کند.

 

منبع: خبرانلاین