تاریخ: 18:07 :: 2021/11/01
جهش عجیب قیمت خودرو/ رشد ایران خودرویی ها تا ۵ میلیون + جدول

خودروهای پرتیراژ ایران خودرو پس از یک روز استراحت امروز 10 آبان 1400 با افزایشی عجیب در بازار قیمت گذاری شدند.

در حالی که محصولات ایران خودرویی روز گذشته را بدون تغییر در بازار سپری کردند، امروز پرتیراژهای این شرکت با افزایش ۲ تا ۵ میلیونی قیمت روبرو شد. رشدی که برخی از فعالان بازار خودرو، نوسان رو به رشد قیمت دلار را به آن نسبت می دهند و معتقدند افزایش قیمت دلار موجب شده تا بازار خودرو هم تغییر شکل دهد.

از سوی دیگر برخی از فعالان این بخش به کمبود خودرو صفر در بازار خودروها اشاره می کنند و معتقدند که تغییر قیمت ها و افزایش به یکباره قیمت ها به کمبود خودروی صفر در بازار باز می گردد. در این خصوص یکی از فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه با وجود تمام وعده ها مبنی بر افزایش عرضه خودرو در بازار نه تنها این وعده محقق نشده، بلکه در حال حاضر با کاهش عرضه هم مواجه هستیم، روندی که بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. این فعال بازار خودرو بر این نکته تاکید می کند که در حال حاضر عرضه هایی که صورت می گیرد غالبا مربوط به خودروهایی است که پیش فروش شده اند و با توجه به اینکه این خودروها در رهن شرکت های خودروسازی قرار دارند امکان عرضه آنها در بازار وجود ندارد و به این ترتیب بازار آزاد خودروها با کمبود خودروی صفر رو به رو شده است.

با این شرایط امروز بازار خودرو در یک روز، رکورد قیمت را شکست و رشد قیمت در برخی از محصولات به ۵ میلیون تومان رسید.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7  »  و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

در میان محصولات ایران خودرو امروز تنها دو خودرو «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» و  « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» تغییر قیمتی را ثبت نکردند و به ترتیب با قیمت ۲۵۰ و ۲۹۴ میلیون تومان در بازار عرضه شدند اما سایر محصولات این شرکت رشد قیمت داشتند، بطوریکه در میان خانواده ۲۰۶ قیمت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» امروز با افزایش دو میلیون تومانی در بازار به ۲۹۵ میلیون رسید.

از سوی دیگر امروز «دنا معمولی» نیز افزایش دو میلیونی داشت و در بازار با قیمت ۳۳۰ میلیون تومان معامله شد. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم از رشد قیمت جا نماند و با افزایش دو میلیون تومانی در بازار ۴۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

همچنین امروز قیمت «سورن پلاس» هم رشد ۳ میلیون تومانی را در بازار ثبت کرد و به ۳۱۵ میلیون تومان رسید. «سمند LX با موتورEF7  » نیز در بازار  ۵ میلیون تومان گران شد و در بازار ۲۷۰ میلیون تومان قیمت خورد.

«رانا پلاس» هم در سومین روز هفته با افزایش ۳ میلیونی در بازار به ۲۷۵ میلیون تومان رسید.

ایران 10

 

منبع: اقتصادنیوز