تاریخ: 13:28 :: 2021/10/28
تعلیق مجوز ۷ شرکت هواپیمایی به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی

یک مقام مسئول گفت: ۷ شرکت‌ هواپیمایی به دلیل آنکه اقدام به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی نکرده بودند، مجوز پروازیشان لغو شد.

حسن خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان این‌که ۷ شرکت هواپیمایی به‌علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مجوز‌های پروازی آن‌ها از روز گذشته تعلیق شده است، گفت: این شرکت‌های هواپیمایی به دلیل آنکه اقدام به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نکرده بودند، مجوز پروازی آن‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشور لغو شد.

او با بیان اینکه شیوه‌نامه بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده ا ست، گفت: شرکت‌های هواپیمایی مکلف به رعایت کامل این شیوه نامه‌های بهداشتی هستند و باید در تمامی پرواز‌ها ظرفیت و سقف ۶۰ درصد را رعایت کنند.

خوشخو توضیح داد: این شیوه نامه‌های بهداشتی عبارت اند از رعایت کامل ظرفیت ۶۰ درصدی در پرواز‌ها و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فرودگاه‌ها هنگام دریافت کارت پرواز و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی در انتقال مسافر از ترمینال به هواپیما که باید به صورت کامل رعایت شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در یک‌ماه گذشته تعدادی از مسافران طبق شکایتی که به سازمان هواپیمایی ارائه کرده بودند، اعلام کردند، گفت: شرکت‌های هواپیمایی سقف ظرفیت ۶۰ درصدی را رعایت نمی‌کنند و با توجه به تذکراتی که در این حوزه داده شد و از روز گذشته مجوز تعلیق پرواز‌ها به دلیل عدم رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی به تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی داده شد.

او با بیان اینکه قانون‌گذار تکالیفی را مشخص کرده و شرکت‌های هواپیمایی هم طبق قانون باید تمامی این مقررات را رعایت کنند، اظهار کرد: پیش از این اعلام شده بود در صورتی‌که قوانین رعایت نشود، نسبت‌به ابطال مجوز اقدام خواهد شد چراکه ممکن است عدم رعایت این قوانین جان مسافران را به خطر بیندازد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مسئولیت دارد از ادامه فعالیت این شرکت‌های هواپیمایی متخلف جلوگیری کند، افزود: مسافران در صورتی که شکایت و انتقاد در این خصوص دارند باید به سایت رسمی سازمان هواپیمایی مراجعه کنند و سامانه ای در همین خصوص در سازمان هواپیمایی تدوین‌شده و مسافران در صورت مشاهده تخلف، آن را با ذکر نام و شماره پرواز اعلام می کنند و کارشناسان ما به سرعت این موضوع را بررسی خواهند کرد.

او با بیان اینکه باید به موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صادقانه نگاه کنیم، گفت: گزارش‌های رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که تنها صنف و مجموعه‌ای که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمامی مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با کرونا رعایت کرده صنعت هوانوردی بوده است.

خوشخو تاکید کرد: صنعت هواپیمایی برای ذی‌نفعان این بخش احترام قائل است و تمام قوانین و دستور العمل‌ها تا یک‌ماهه پیش رعایت می‌شد، اما از یک ماه گذشته کمی انحراف در این حوزه دیده شد و با توجه به آنکه بخش عمده‌ای از مردم واکسینه شدند، شرکت‌های هواپیمایی کمی آسان‌تر این موضوع را در نظر گرفتند، اما در راستای مسئولیت اجتماعی و همچنین با توجه به گلایه و شکایت مسافران، سازمان هواپیمایی به این بخش ورود کرده و اقدام به تعلیق مجوز‌های پروازی این شرکت‌های هواپیمایی کرده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: باید تمامی شرکت‌های هواپیمایی در این بخش طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی قوانین را در این حوزه از جمله رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی انجام دهند.

او در پایان یادآور شد: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی در این بخش قوانین را رعایت کنند، مجوز پروازی آن‌ها تجدید نظر خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران