اغاز سفر
گروه: . / فرهنگی
تاریخ: 14:54 :: 2018/10/16
آغاز حرکت قطار ترکیبی قم – کربلا از ۲۸ مهر

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم گفت: فروش بلیط قطار ترکیبی قم-کربلا توسط 25 دفتر خدمات مسافربری در استان قم، امکان پذیر است؛ در حال حاضر امکان فروش اینترنتی بلیط قطار قم-کربلا وجود ندارد.

‌سید مهدی سید حسینی عنوان کرد: قطار ترکیبی قم به کربلا از شنبه ۲۸ مهر، به زائرین اربعین خدمات رسانی می کند؛ ۷ رام قطار با ظرفیت هر رام ۱۸۰ نفر برای مسیر رفت و سه رام قطار با همین ظرفیت برای برگشت تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: این قطارترکیبی از ۹ آبان ماه، با سه رام قطار نهم، دهم و یازدهم، زائران را به کشور بازمی گرداند؛ مسیر رفت این قطار شامل قم، شلمچه، دیوانیه، طویریج، نجف بوده وسپس به کربلا منتهی می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم با اشاره به اینکه این قطار، ترکیبی از اتوبوس و قطار است، تصریح کرد: در سال های گذشته، قطار از ایران تا عراق، زائران را منتقل می‌کرد اما به دلیل وجود برخی مشکلات در قطار عراق، امسال، زائرین با قطار ایرانی تنها تا مرز شلمچه منتقل شده و بقیه مسیر را به وسیله اتوبوس‌هایی که تدارک دیده شده است تا کربلا طی می کند.

سید حسینی در رابطه باهزینه قطار ترکیبی قم – کربلا، گفت: هزینه مسیر رفت این قطار ترکیبی تا کربلا، ۳۹۰ هزار تومان است اما زائرانی که متقاضی استفاده از این قطار در هردو مسیر رفت و برگشت قم – کربلا هستند، باید مبلغ ۷۶۵ تومان بپردازند.

وی تاکید کرد: فروش بلیط این قطار ترکیبی توسط ۲۵ دفتر خدمات مسافربری در استان قم، امکان پذیر است؛ در حال حاضر امکان فروش اینترنتی بلیط قطار قم-کربلا وجود ندارد و احتمالا در سال های آینده این امکان نیز افزوده می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان قم در پایان بیان کرد: در صورت توافق با کشور عراق، امکان استفاده از قطار عراقی برای زائران افزوده می شود؛ در حال حاضر قطار ترکیبی قم – عراق همراه با پذیرایی دو وعده شام و صبحانه، زائران را از قم تا مرز شلمچه و سپس با اتوبوس تا کربلا منتقل می کند، زائرانی که تمایل به پیاده روی در این مسیر را دارند می توانند از نجف تا کربلا به جای استفاده از اتوبوس، این مسیر را پیاده طی کنند.

برچسب ها: