تاریخ: 12:34 :: 2021/10/21
آسفالت ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کردستان

سنندج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از مهر ۱۳۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان آسفالت شده و تردد وسایل نقلیه در این مسیرها ارتقا یافته است.

در یک سال اخیر، با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال حدود ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت در راستای حفظ و نگهداری از شبکه راه‌های استان ۱۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، ۱۲۰ هزار متر مربع لکه گیری آسفالت و ۲۳۰ هزار متر طول درزگیری پلیمری آسفالت راه‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال از محل منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: در حوزه حفظ و نگهداری آسفالت شبکه راه‌های موجود با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مقاطع نیازمند روکش آسفالت مطابق دستورالعمل‌های موجود شناسایی و پیگیر اخذ اعتبارات لازم جهت اجرا هستیم. مدرس گرجی اعلام کرد: طول شبکه راه‌های استان هشت هزار کیلومتر است که حدود ۹۰ درصد آنها در شرایط توپوگرافی کوهستانی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در استان و ترانزیت در مرزهای رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، بازه زمانی دوره اقدامات مورد نیاز نگهداری شبکه راه‌ها کوتاه‌تر شده و نیازمند حداقل دو هزار میلیارد ریال اعتبار برای امسال در این زمینه هستیم.

مدرس گرجی افزود: در بخش آسفالت راه‌های روستایی فاقد آسفالت نیز خوشبختانه با پیگیری‌هایی که امسال صورت گرفت، شاهد اختصاص اعتبارات ویژه و جهشی در این حوزه هستیم.

وی اعلام کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته توسط این اداره کل در یک برنامه دو ساله، شاهد افزایش شاخص برخورداری از آسفالت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان به میزان قابل توجهی خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اظهار داشت: تمامی راه‌های ساخته شده دارای استاندارد خاص خود بوده و این استانداردها بستگی به نوع کاربری آن دارد لذا استاندارد راه‌های روستایی با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.