محمدی خبر داد:
تاریخ: 14:34 :: 2018/10/16
رشد ۱۱ برابری آمار شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آمار شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی در سال 96 رشدی ۱۱ برابری داشته است و ۴۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی در کشور شرکت کردند.

حجت الاسلام علی محمدی در آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در سالن کوه نور اراک، اظهار کرد: با برگزاری این سری از مسابقات سراسری قران کریم در استان مرکزی حرکت خوب و ارزشمندی در فعالیت‌های قرآنی به وجود آمد.

وی اضافه کرد: از تمام استان‌ها نخبگان قرآنی در این مراسم حضور یافتند و این رویداد بزرگ قرآنی به برکت مجاهدت دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در کمال امنیت و آرامش برگزار شد.

محمدی با بیان اینکه قرآن شافع مشفع است و اگر شفاعت کند تمام اعمال انسان‌ها مورد پذیرش خواهد بود، افزود: باید بار دیگر این حدیث نبوی که فرمود “خانه‌های خود را به نور قرآن منور کنید” را بشناسیم و درباره آن بیندیشیم.

وی افزود: پیشرفت و همکاری بالایی از سوی متسابقان برای حضور در مسابقات قرآن کریم مشاهده می شود به طوری که در سال ۸۸، ۳۶ هزار نفر در مسابقات قرآنی کشور شرکت داشتند و در سال ۹۶ طبق گزارشات بیش از ۴۰۰ هزار نفر شرکت کردند که این افزایش نشانگر رشدی حدود ۱۱ برابری در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

محمدی تصریح کرد: تلاوت و فرهنگ قرآنی در تمام مناطق کشور به برکت وجود امام راحل(ره)، خون پاک شهدا و وجود مقام معظم رهبری که نسبت به قرآن کریم توجه و تاکید دارند، جاری و ساری است.

وی اظهار کرد: شهید آنجفی از شهدای بزرگ این استان در وصیت‌نامه خود توصیه کرده که از روحانیت جدا نشوید و با روحانیت، انقلاب و ولایت همراه باشید، این بزرگواران شهدایی هستند که برای قرآن و اسلام جان خود را تقدیم کردند.

به گزارش ایسنا، همزمان با برگزاری این مراسم که با حضور رئیس سازمان اوقاف کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران اوقاف کشور و مدیران ارشد استان مرکزی برگزار شد، خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی با اهدای تندیس و لوح و هدیه تقدیر شدند.

برچسب ها: