معاون وزیر صنعت:
حجم مبادلات تجاری کشور به ۹۰ میلیارد دلار می‌رسد

معاون وزیر صنعت گفت:صادرات غیرنفتی کشور در ۶ماهه نخست سال با رشد ۱۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده و تا پایان سال حجم مبادلات تجاری کشور به ۹۰میلیارد دلار خواهد رسید.

مجتبی خسروتاج در نشست خبری با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در ۶ماهه نخست سال با رشد ۱۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است، اظهار کرد: تا پایان سال حجم مبادلات تجاری کشور به ۹۰میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت افزود: با توجه به محدودیت‌های بانکی که داریم و شرایط عادی برای تجار ما وجود ندارد، اما تلاش خوبی در حال انجام است.

وی گفت: تراز تجاری کشور طی ۶ماهه امسال به ۹۴۰ میلیون دلار مثبت رسیده است.

خسروتاج با اشاره به کاهش ۱۲درصدی واردات به کشور طی ۶ماهه امسال خاطرنشان کرد:سال گذشته حجم واردات بیش از ۲۲میلیارد دلار بود که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳میلیارد دلار کاهش داشته است.

معاون وزیر صنعت گفت: ۱۰فصل عمده ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات کشور را به خود اختصاص دادند که این موضوع نشان می‌دهد باید تنوع سازی در صادرات را پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: در ۶ماهه نخست امسال ۶۱ درصد کالا‌های وارداتی واسطه ای،۱۴درصد سرمایه‌ای و حدود ۱۶درصد مصرفی بوده است.

خسروتاج درباره خرید ارز در سامانه نیما از صادرکنندگان تصریح کرد: از ۲۲فروردین ماه تا امروز ۵.۹ میلیارد یورو یا به عبارتی ۶.۷میلیارد دلار ارز از صادرکنندگان غیر نفتی خریداری شده است.

معاون وزیر صنعت درباره ارزش گذاری کالا‌های صادراتی و گلایه صادرکنندگان در این باره گفت: ارزش گذاری کالا‌های صادراتی بر اساس نرخ ارز بازار ثانویه است که خبر خوبی برای صادرکنندگان است.

برچسب ها: