تاریخ: 16:59 :: 2021/10/16
صنعت ابزارآلات در ایران

با توجه به ظرفیت‌های کشور ما در حوزه کارخانجات وپروژه‌های صنعتی، قطعا وجود دانش و تکنولوژی ساخت و راه‌اندازی کارخانجات حائز اهمیت است. بر این اساس ابزار و تجهیزات صنعتی نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند.

بنابر اعلام تهران ابزار، طبق نوشته مجله اطلاعات صنعتی ایران، اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترین صنایع ایران توجه شما را جلب کنیم باید به صنایعی که به نفت و گاز مربوط می‌شوند، بدیهی است صنایع دیگر همچون صنعت ساختمان، سیمان، فولاد، آلومینیوم و امثالهم از اهمیت بالایی برخوردار هستند، لکن بدلیل الزامات اقتصادی که از فروش نفت یا میعانات نفتی سرچشمه می‌گیرد، این صنعت (صنعت نفت) جایگاه ویژه‌ای را در بین صنایع کسب کرده است.

در این گزارش اهمیت ابزارآلات و تجهیزات صنعتی را در ایجاد، راه‌اندازی، بهره‌برداری و نگهداری صنایع مرتبط با نفت بررسی نموده‌ایم.

بر اساس یک نگاه کلی در حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد ارزش مالی یک پروژه به بخش کالا و تجهیزات تعلق دارد. بر همین اساس در حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد ارزش مربوط به طراحی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هزینه تمام شده ی یک پروژه را اجرای آن پروژه – ساخت پروژه – تشکیل می‌دهد.

با توجه به مواردی که گفته شد برای ایجاد صنایع مانند: نفت و گاز، انتقال مواد خام، توسعه مکان‌ها مسکونی، رفاهی و همچنین بهداشتی، خدماتی، حتماً در تمامی آن‌ها نیاز زیادی به تاسیسات مکانیکی می‌باشد و در این بین برای ایجاد یک سیستم یا تاسیسات مکانیکی نیازمند تجهیزات و ابزارآلات و همچنین کالای خاص آن پروژه هستیم.

دسته‌بندی‌های ابزار و تجهیزات

ابزار و تجهیزات در صنعت به چند دسته بندی کلی تقسیم می‌شوند:

ابزار و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک

ابزار و تجهیزات کارگاهی و تعمیرگاهی

ابزار و تجهیزات بازرسی و ابزار دقیق

ماشین‌آلات و تجهیزات ویژه که عموما” بر اساس نیاز یک پروژه طراحی و ساخته می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی تهران ابزار به جهت سال‌ها فعالیت صادقانه در ارائه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران در زمینه فروش ابزارآلات بوده، که در طی سال های فعالیت خود، هدف خود را بر پایه معرفی و فروش انواع برندهای مطرح ابزارآلات و تجهیزات با کیفیت و اصل صنعتی، به صورت اینترنتی قرار داده است.

شما عزیزان می‌توانید برای ورود به سایت تهران ابزار و مشاهده انواع محصولات با کیفیت و اصل << اینجا >> را کلیک بفرمایید.