گروه: . / پیشنهاد ما
تاریخ: 12:32 :: 2021/10/10
همه چیز درباره لاغری و کاهش وزن با دستگاه RF

​​​​​​​لاغری با دستگاه RF یکی از روش‌های نوین کاهش وزن برای کسانی است که نمی‌خواهند با روش‌های مرسوم و کم‌خطر لاغر شوند! از آنجایی که بسیاری از روش‌های لاغری تاکید زیادی بر رعایت رژیم غذایی و ورزش دارند، خیلی از افراد سراغ روش‌های به ظاهر ساده‌تری نظیر RF می‌روند؛ اما آیا استفاده از دستگاه RF می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام باشد؟ عوارض استفاده از این روش برای لاغری چیست؟

چگونگی لاغری با دستگاه RF

قبل از هر چیز لازم است کمی درباره دستگاه RF یا رادیو فرکوئنسی بدانید.کاهش وزن از طریق  RFیک روش درمان غیر تهاجمی برای تغییر شکل لایه‌های زیر سطح پوست است. در روش آر.اف لاغری از یک دستگاه پیشرفته که به‌طور خاص برای از بین بردن بافت‌های چربی اضافی در بدن مردان و زنان طراحی شده استفاده می‌شود. در واقع این امواج از لایه‌های چربی پوست عبور کرده و باعث تجزیه این بافت‌ها می‌شوند. به این ترتیب سلول‌های چربی در محل تحت درمان آزاد و توسط سیستم لنفاوی جذب شده و در ادامه این چربی‌ها از طریق عملکرد کبد از بدن دفع می‌شوند.

لاغری با دستگاه RF روشی است که به گفته بسیاری از کلینیک‌های زیبایی، راهکاری غیرتهاجمی برای کاهش وزن است. اما بررسی‌های علمی نشان می‌دهد، این روش همیشه هم بدون مشکل و عوارض جانبی نیست. یکی از مشکلات اصلی استفاده از این دستگاه، نتایج متفاوت آن بر روی بدن متقاضی لاغری است! با وجود اینکه گفته می‌شود استفاده از RF بدون عوارض جانبی است، اما بسیاری از افراد بعد از استفاده از آن دچار عوارض متعددی نظیر تورم، قرمزی پوست، التهاب و… شده‌اند.

تأثیرات لاغری با دستگاه RF

در تبلیغات لاغری با دستگاه RF دیده می‌شود که مراکز ارائه دهنده آن مدعی هستند، استفاده از این دستگاه می‌تواند علاوه بر لاغری و تناسب اندام، به جوان‌سازی پوست و کاهش چین‌وچروک‌های پوستی نیز کمک کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از دستگاه RF بیشتر بر روی جوانسازی پوست تاثیرگذار است تا کاهش وزن و لاغری! در واقع افرادی که به‌دلیل بیماری‌های پوستی یا افزایش سن با مشکلات پوستی مواجه می‌شوند، می‌توانند با استفاده از این روش چین و چروک‌، شل‌شدگی و سفتی بیش از حد پوست‌شان را درمان کنند. باید توجه داشته باشید، استفاده از دستگاه RF تا حدی بر روی لاغری و کاهش چربی نیز تاثیرگذار است، اما نحوه انجام آن بسیار هزینه‌بر و نتیجه آن نیز اغلب راضی‌کننده نیست.

چرا رژیم لاغری گزینه مناسب‌تری نسبت به دستگاه RF است؟

همان‌طور که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، استفاده از دستگاه RF بیشتر مناسب زیبایی و جوان‌سازی پوست است تا لاغری و کاهش وزن! بنابراین اگر قصد کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام را دارید، بهترین گزینه استفاده از رژیم‌های لاغری است که توسط پزشک یا افراد متخصص در موسسات معتبر ارائه می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید از رژیم لاغری لیمومی برای کاهش وزن بهره‌مند شوید. رژیم این موسسه سلامتی به شما کمک می‌کند بدون نگرانی یا عوارض خاصی، در مدت زمان کوتاهی به وزن دلخواه‌تان برسید.

دلیل دیگری که رژیم لاغری نتیجه به مراتب بهتری نسبت به دستگاه RF دارد، بازگشت چربی‌هاست. در واقع یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که افرادی که دچار اضافه هستند، با آن مواجه‌اند، کاهش وزن و بازگشت دوباره چاقی است! زمانی که از دستگاه RF استفاده می‌کنید، به‌دلیل اینکه در عادت‌های غذایی شما تغییری ایجاد نمی‌شود، مدتی بعد دوباره چربی‌های اضافه برگشته و مشکل اضافه وزن نیز برطرف نخواهد شد. در حالی‌که رژیم‌های لاغری نظیر رژیم غذایی لیمومی با توجه به سوابق سلامتی و اطلاعات پزشکی، به شما مسیر سلامتی و حفظ آن را آموزش می‌دهد و دیگر نگران برگشتن چربی‌های اضافه نخواهید بود.

بنابراین نباید با وجود اینکه استفاده از دستگاه آر.اف به کاهش چربی‌های اضافی بدن به‌صورت موضعی و مقطعی کمک می‌کند و می‌تواند تا حدی موجب تناسب اندام و فرم‌دهی بدن شود؛ اما اگر دارای اضافه وزن شدید و چربی‌های عمقی باشید، استفاده از این روش ابدا برای شما مناسب نیست. همچنین افرادی که قصد دارند از این روش لاغری استفاده کنند، باید از سلامت عمومی مناسبی نیز برخوردار باشند. به عنوان مثال به‌هیچ‌عنوان نباید دچار بیماری‌های عفونی و پوستی باشند.

با وجود اینکه شواهدی برای خطرناک بودن این روش برای بانوان باردار وجود ندارد، اما بهتر است برای انجام این روش تا پس از زایمان صبر کنند. نکته قابل‌توجه در رابطه با استفاده از این روش ممنوعیت استفاده از آن برای افرادی است که دارای دستگاه‌های فلزی درون بدن مانند باتری قلب هستند یا از پروتز در بدن خود استفاده کرده‌اند؛ زیرا امواج دستگاه آر.اف می‌تواند موجب گرم شدن پروتزها و اختلال در عملکرد تجهیزات فلزی درون بدن شود. رژیم‌ بارداری لیمومی باز هم می‌تواند راهکار بهتری برای مادران بارداری باشد که می خواهند تناسب اندام خود را حفظ کنند.

سایر عوارض جانبی لاغری با دستگاه RF

با وجود اینکه گفته می‌شود لاغری با دستگاه RF یکی از روش‌های نوین و نسبتاً بی‌خطر است، اما همان‌طور که پیشتر نیز توضیح داده شد، این روش هم مشکلات و محدودیت‌هایی برای افراد دارد. مواردی نظیر «قرمز شدن پوست ناحیه لاغر شده»، «بروز حساسیت و واکنش‌های پوستی»، «ایجاد کبودی و تورم در محل تحت درمان» و «بروز واکنش‌های آلرژیک در افرادی که سابقه آلرژی دارند» تنها بخشی از عوارض گزارش شده مرتبط با استفاده از دستگاه RF است. توجه داشته باشید اگر از همین دستگاه در شرایط غیر استاندارد استفاده شود، عوارض آن جبران‌ناپذیر و بسیار خطرناک خواهد بود. اگر نگران سلامتی خودتان هستید از طریق این لینک می‌توانید از رژیم‌های لیمومی بهره‌مند شوید.