تاریخ: 21:55 :: 2021/10/09
یوسفی طلایی شد/ تاریخ سازی سنگین وزن کشتی فرنگی

علی اکبر یوسفی به مدال طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان رسید.

دیدار‌های رده بندی و فینال ۳ وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در شهر اسلو نروژ برگزار شد که علی اکبر یوسفی در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مقابل زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و ضمن رسیدن به مدال طلا تاریخ ساز شد.

مدال طلای علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رقابت‌های جهانی، در تاریخ کشتی فرنگی برای نخستین بار رخ داده است و پیش از این بشیر باباجان زاده در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ موفق به کسب مدال برنز سنگین وزن شده بود. ایران بعد از ۱۰ سال موفق به کسب مدال در وزن ۱۳۰ کیلوگرم شد و از لحاظ مرغوبیت مدال نیز یوسفی تاریخ ساز شده است.

یوسفی برای رسیدن به دیدار فینال پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر ۱ از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت.

در پایان مسابقات روز سوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان میثم دلخانی و محمدرضا گرایی در اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند که برای کسب مدال طلا فردا شب به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

دیدار‌های چهار وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان روز‌های ۱۵ و ۱۶ مهرماه در شهر اسلو نروژ برگزار شد و در پایان محمدعلی گرایی در وزن ۷۷ کیلوگرم و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز به عنوان پنجم رسید