تاریخ: 16:31 :: 2021/10/06
فروش ۱ میلیون دلاری نقاشی‌های محمد علی کلی + تصاویر

۲۶ نقاشی‌ محمدعلی کلی بوکسور فقید، در حراجی نیویورک به فروش رسید.

به گزارش  رویترز، یک انگاره از ورزش بوکس که توسط محمد علی کلی فقید کشیده شده بود، روز گذشته در یک حراجی در نیویورک به مبلغ ۴۲۵ هزار به فروش رسید. بسیاری از این آثار فراتر از قیمتی که برای آن‌ها پیش بینی می‌شد، به فروش رسیدند.

این انگاره که «مثل یک زنبور نیش بزن» نام دارد، در سال ۱۹۷۸ توسط محمد علی کلی کشیده شده و در بین مجموعه آثاری که این بوکسور خالق آن بوده بیش از همه خواهان داشته است.

در این نقاشی تفکرات محمد علی در رابطه با مذهب، عدالت اجتماعی و همینطور حرفه خود او نمایان است. پیش از حراجی تخمین زده می‌شد این اثر ۴۰ الی ۶۰ هزار دلار به فروش برسد. در این نقاشی نوشته شده: «او مثل یک پروانه شناورمی شود و مثل یک زنبور نیش می‌زند»

فروش ۱ میلیون دلاری نقاشی‌های «محمد علی کلی» در حراجی نیویورک

مسئولان حراجی بونهامس اعلام کرد که تمامی ۲۶ اثر محمد علی کلی که در این حراجی بودند، مجموعاً ۹۴۵ هزار دلار به فروش رسیدند که سه برابر رقمی است که پیش از این برای این آثار پیش بینی شده بود. به گفته این حراجی، نقاشی «مثل یک زنبور نیش بزن» به یک کلکسیونر انگلیسی فروخته شده و هویت باقی خریداران نیز اعلام نشده است.

فروش ۱ میلیون دلاری نقاشی‌های «محمد علی کلی» در حراجی نیویورک

کمتر کسی از علاقه محمد علی نسبت به هنر و نقاشی اطلاع داشته است، اما او همیشه بعد از مبارزه و یا تمرین هایش به این کار مشغول می‌شد. بعضی از آثار محمد علی کلی بیشتر حالت شخصی داشته اند.

فروش ۱ میلیون دلاری نقاشی‌های «محمد علی کلی» در حراجی نیویورک

یکی از نقاشی‌های کلی به رنگ سفید، آبی و قرمز که در سال ۱۹۷۹ کشیده شده بود در این حراجی به قیمت۱۵۰ هزار دلار و یکی دیگر از انگاره‌های او مربوط به سال ۱۹۶۷ نیز به قیمت ۲۴هزار دلار فروخته شد.

این بوکسور مشهور و قهرمان سنگین وزن جهان که در اوج دوران حرفه‌ای خود در سال ۱۹۶۴ به اسلام روی آورد، در سال ۲۰۱۶ و در سن ۷۴ سالگی پس از مبارزه طولانی با بیماری پارکینسون جان باخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: