تاریخ: 15:27 :: 2021/09/28
اذعان ژنرال صهیونیست به ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با راکت‌های مقاومت

یک ژنرال رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین در باریکه غزه نیست.

«گلعاد بیران» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفتگو با پایگاه خبری «واللا» اذعان کرد که سامانه گنبد آهنین قادر به مقابله با موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین درغزه نیست.

وی تصریح کرد: سامانه گنبد آهنین راه حل مقابله با راکت‌های غزه نیست و تنها بخشی از راهکار موجود در این زمینه است.

گلعاد بیران با اشاره به ناکارآمدی این سامانه دفاعی در جریان جنگ اخیر یازده روزه در غزه، اظهار داشت: در جریان این جنگ هزاران راکت به سمت اسرائیل شلیک شد و همه شاهد وحشت ایجاد شده در تل آویو در پی شلیک صد‌ها راکت مقاومت به سمت این شهر بودند.

این ژنرال صهیونیستی گفت: در دو روز نخست جنگ صد‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک شد که تاکنون شلیک این حجم موشک به سمت اسرائیل بی‌سابقه بوده است.

بیران تاکید کرد که صهیونیست‌ها باید بدانند که در صورت وقوع جنگ در مرز‌های شمالی، ویرانی گسترده‌ای به بار خواهد آمد و در صورت وقوع سناریوی جنگ فراگیر، قطعا این رژیم نقاط ضعف زیادی خواهد داشت.

این ژنرال رژیم صهیونیستی تهدید موشکی را تهدیدی واقعی و یک فاجعه برای این رژیم خواند و از سران تل آویو خواست فکری برای این موضوع بکنند.

 

به گفته کارشناسان، شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگه علیه نوار غزه ازسال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ تا جنگ ۲۰۱۴ و همچنین جنگ یازده روزه اخیر به دلیل ناتوانی گنبد آهنین در مقابله با موشک‌های فلسطینی بوده است.

رونمایی از زاغه موشکی عزالدین القسام و سرایا القدس دو شاخه نظامی حماس و جهاد اسلامی با دو مشخصه غیرقابل پیش بینی یعنی هم کیفیت و هم کمیت، بزرگترین پیغام جنگ یازده روز اخیر به صهیونیست‌های متجاوز بود.

در جنگ ۲۲ روزه سال ۲۰۰۹ مجموعا حدود ۱۳۵۰ موشک از سوی مقاومت شلیک شد، اما در جنگ اخیر حدود چهار هزار موشک در یازده روز شلیک شد و مقاومت گفت که آمادگی حمله راکتی برای ۶ ماه را هم دارد. در بعد کیفیت هم نخستین بار بود که راکت حماس می‌توانست مسافتی معادل با ۲۵۰ کیلومتر را طی کند و این یعنی دورترین نقطه اراضی اشغالی یعنی بندر ایلات هم در تیررس موشک های مقاومت قرار داشت.