مردان دلربا
تاریخ: 14:28 :: 2018/10/15
بازیگران زن پوش سینمای ایران !

عبدالله اسکندری، چهره پرداز قدیمی سینمای ایران، در صفحه شخصی اش در اینستاگرام تصویری از امیرحسین رستمی را در نقش یک زن جوان منتشر کرد. عکسی بی هیچ نوشته ای که معلوم باشد متعلق به چه فیلمی است؛ با اینکه شواهد و قراین حکایت از این دارند که رستمی در فیلم مرد خاکستری با این سر و شکل ظاهر شده است.

فیلمی ویدیویی به کارگردانی سجاد شهریاری که با نام پیشین پرواز کبوتر درباره زندگی هاتف، جوان کفتربازی که شغلش وصول چک های برگشتی است و در جریان وصول یکی از چک ها ناچار می شود در قالب یک زن امروزی برود.
اما بیش و پیش از اینکه نام این فیلم اهمیت داشته باشد، آن چه اهمیت دارد، گریم خاص امیرحسین رستمی است. گریمی که این بازیگر آن را اصلی ترین دلیل حضور در این فیلم می داند: «در این قحطی فیلمنامه خوب که این روزها در سینما و تلویزیون وجود دارد، مجبوریم با بهانه هایی یکی از کارهای پیشنهادشده را بپذیریم و در مورد مرد خاکستری چون گریم کار خیلی برایم جذاب بود و دوست داشتم این گریم را یک بار تجربه کنم، کار را قبول کردم.»
موضوعی که امیرحسین رستمی مطرح می کند، تاکنون بازیگران زیادی را وسوسه کرده است که نقش زنان را در سینما بازی کنند. اتفاقی که تقریبا عمری به قدمت سینمای ایران دارد و البته جدیدترین نمونه اش را نیز این روزها در فیلم هشتگ می بینیم که چگونه نیوشا ضیغمی در سکانس هایی از فیلم در نقش یک مرد ظاهر شده است.

زن پوشی بازیگران مرد در سینمای ایران نمونه های زیادی دارد که شاید بتوان قدیمی ترین مورد آن را در فیلم مادموازل خاله سراغ گرفت، فیلمی به کارگردانی امین امینی که در سال ١٣٣٦ تماشاگران فراوانی را به سالن های سینما ..

برچسب ها: