تاریخ: 14:31 :: 2021/09/22
راهنمای خرید پاور بانک؛ چگونه بهترین پاوربانک را انتخاب کنیم؟

در سال‌های نه چندان دور، باتری تلفن‌های همراه با یکبار شارژ شدن، برای چندین روز متوالی دوام می‌آوردند. اما حالا گوشی‌های هوشمند، در کنار تمام پیشرفت و امکاناتی که داشتند، مشکل زود تمام شدن شارژ باتری را هم دارند؛ طوریکه گاهی اوقات ممکن است یک گوشی هوشمند، در طول روز 2 الی 3 بار شارژ شود.

در سال‌های نه چندان دور، باتری تلفن‌های همراه با یکبار شارژ شدن، برای چندین روز متوالی دوام می‌آوردند. اما حالا گوشی‌های هوشمند، در کنار تمام پیشرفت و امکاناتی که داشتند، مشکل زود تمام شدن شارژ باتری را هم دارند؛ طوریکه گاهی اوقات ممکن است یک گوشی هوشمند، در طول روز ۲ الی ۳ بار شارژ شود.

راهنمای خرید پاور بانک؛ چگونه بهترین پاوربانک را انتخاب کنیم؟

با توجه به وضعیت قطعی برق در سراسر کشور و عدم دسترسی به شارژر و پریز، نیاز به خرید پاور بانک بیش از پیش، احساس می‌شود. به همین دلیل است که پاوربانک‌ها این روز‌ها، بسیار محبوب شده‌اند و در انواع و اقسام مدل‌ها و اشکال‌های مختلف به فروش می‌رسند. پاوربانک‌ها تنوع محصولی زیادی داشته، اما عملکرد آن‌ها شبیه به یکدیگر است؛

این موضوع باعث می‌شود اغلب کاربران، در هنگام خرید پاور بانک سردرگم شده و از خرید خود رضایت نداشته باشند. اگر شما قصد خرید پاوربانک داشته و می‌خواهید، بهترین و کارآمد‌ترین محصول را انتخاب کنید، با ما در مقاله راهنمای خرید پاور بانک همراه شوید.

تقسیم بندی پاوربانک‌ها از نظر نوع و کاربرد

از تلفن‌های هوشمند تا تبلت، از لپ‌تاپ تا کنسول بازی پرتابل، پاوربانک‌ها می‌توانند انرژی هر وسیله الکترونیکی را تامین کنند. اما با این حال، بیشتر برای شارژ وسایل الکترونیکی قابل حمل، یعنی گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند. انواع پاور بانک، از نظر کاربرد و تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها به ۴ دسته مختلف، تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

۱٫پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت

این دسته از پاور بانک‌ها، در ظرفیت‌های مختلف و با جریان و ولتاژ متناسب با گوشی هوشمند و تبلت طراحی شده‌ و نمی‌توان از آن‌ها، برای شارژ لپ‌تاپ استفاده کرد.

۲٫پاوربانک مخصوص لپ تاپ

خروجی ولتاژ و جریان این دسته از پاور بانک‌ها، متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ است.

۳٫پاور بانک خورشیدی

این نوع از پاوربانک‌ها، همانطور که از اسمشان پیدا است از طریق انرژی خورشیدی، شارژ می‌شوند. پاوربانک خورشیدی، مناسب افرادی هستند که زیاد سفر می‌کنند و به برق شهری دسترسی ندارند.

۴٫پاور بانک هوشمند

در این گروه از پاور بانک‌ها، جریان و ولتاژ می‌تواند متناسب با نیاز باتری، تغییر کرده و تنظیم شود.

یک پاور بانک خوب چه خصوصیاتی دارد؟

شاید در ابتدا خرید پاوربانک و دیگر لوازم جانبی وسایل دیجیتال، کار ساده‌ای به نظر برسد. شما می‌توانید با یک جست و جو در اینترنت و چند کلیک، به لیستی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پاوربانک‌ها برسید. اما نباید فراموش کنید که شما در خرید پاوربانک، دقیقا به دنبال چه نوع ویژگی هستید و چه آپشن‌هایی برایتان اهمیت دارد؟ این موضوعات انتخاب و خرید را کمی برای شما سخت خواهد کرد، اما اگر از ویژگی‌های اصلی و مهم محصول، که در ادامه راهنمای خرید پاور بانک به آن اشاره می‌کنیم خبر داشته باشید، از خرید خود راضی خواهید بود. در ادامه به ۴ خصوصیات مهم یک پاور بانک خوب اشاره می‌کنیم:

۱٫ظرفیت شارژ باتری پاوربانک

اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ای که در هنگام خرید پاوربانک، باید به آن دقت کنید ظرفیت دستگاه است. ظرفیت با واحد میلی‌آمپر ساعت (mAh) نشان داده شده و به شما می‌گوید، چندبار می‌توانید با پاوربانک دستگاه خود را شارژ کنید. به عبارتی این واحد به شما می‌گوید، پاور بانک تا تمام شدن شارژ خود چندمرتبه می‌تواند، گوشی شما را شارژ کند.

در ابتدا به این سوال جواب دهید که باتری دستگاهی که می‌خواهید، آن را برای شارژ به پاوربانک وصل کنید چند میلی‌آمپر است؟ پس ابتدا به مشخصات گوشی خود، نگاهی بیاندازید. اگر می‌خواهید، وسیله مورد نظرتان به طور کامل شارژ شود، باید ظرفیت پاوربانک کمی بیشتر از آن باشد.

 آیا می‌خواهید چند دستگاه را به طور همزمان، به پاوربانک متصل کنید؟ این‌ها برخی از سوالاتی است که باید، قبل از خرید پاوربانک از خود بپرسید.

به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک توجه کنید. اغلب کاربران بعد از خرید و استفاده از پاوربانک، متوجه می‌شوند که ظرفیت دستگاه، آن چیزی نیست که در مشخصات درج شده است. به عنوان مثال اگر ظرفیت اسمی یک پاوربانک، در حدود ۳۰۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت عنوان شده باشد، ظرفیت واقعی آن در حدود یک چهارم کمتر و ۲۶ هزار میلی آمپر خواهد بود.

۲٫وزن و ابعاد پاور بانک

وزن و اندازه پاوربانک، زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بخواهید از این دستگاه، در مکان‌های مختلف استفاده کنید. اگر در حین سفر یا ورزش، از پاور بانک استفاده می‌کنید باید دو عامل وزن و ابعاد را نیز در نظر بگیرید. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که وزن و ابعاد پاوربانک، رابطه مستقیمی با ظرفیت آن دارند. به عبارتی هرچه وزن و ابعاد پاوربانک بیشتر باشد، ظرفیت آن نیز بالا‌تر می‌رود.

۳٫شارژر بی‌سیم

برخی از پاور بانک‌های موجود در بازار، به صورت بی سیم یا وایرلس عرضه می‌شوند. البته قبل از خرید پاور بانک وایرلس، باید از پشتیبانی گوشی هوشمند خود، از فناوری شارژ بی‌سیم اطمینان حاصل کنید. پاور بانک وایرلس، نوعی شارژر بی‌سیم برای انتقال جریان برق، به لوازم دیجیتال مانند لپ‌تاپ و گوشی هوشمند است. پاور بانک وایرلس به نسبت سایر پاور بانک‌ها، از دوام و ماندگاری و قیمت بالا‌تری برخوردار هستند.

۴٫تعداد پورت‌های خروجی

در پاوربانک‌های قدیمی، تنها یک پورت usb وجود داشت؛ اما حالا با توجه به استفاده گسترده از پاور بانک و اینکه اغلب کاربران، ترجیح می‌دهند چندین دستگاه را به طور همزمان با آن شارژ کنند پاور بانک‌های جدید، دارای دو پورت و حتی بیشتر هستند.

اکثر مدل‌های پاور بانک، با کابل شارژ مخصوص گوشی هوشمند اندروید عرضه می‌شوند. اما برخی از این دستگاه‌ها نیز، همراه خود کابل لایتنینگ که مختص به گوشی آیفون و پاوربانک اپل است هم دارند. قیمت پاوربانک‌های همراه با کابل لایتنینگ، از قیمت سایر محصولات بیشتر است.

معرفی بهترین برند‌های پاوربانک‌ بازار ایران با مناسب‌ترین قیمت!

تنوع پاور بانک‌های موجود در بازار ایران، روز به روز در حال افزایش است. پس اگر به دنبال خرید بهترین برند پاور بانک هستید، باید تمام نکات ذکر شده در راهنمای خرید پاور بانک را در نظر بگیرید.

در حال حاضر پاور بانک‌های انکر، شیائومی، یوبائو، باوین و راک برخی از پر‌فروش‌ترین برند‌های موجود در بازار هستند. حداقل قیمت این پاور بانک‌ها از ۲۴۲ هزار تومان شروع شده و به ۳ میلیون تومان نیز می‌رسد. شما نمی‌توانید از پاور بانک‌های ارزان قیمت با برند ناشناخته، که از کیفیت مناسبی هم برخوردار نیستند، انتظار عمر مفید بالا داشته باشید.

در کنار توجه به تمام نکات گفته شده، باید برای داشتن خریدی مطمئن، پاور بانک را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی تخصصی جانبی، از شناخته‌شده‌ترین مراکز فروش لوازم جانبی موبایل است که تمامی کالا‌های عرضه شده در آن، اصل بوده و گارانتی معتبر دارند.

پس اگر به دنبال خرید بهترین پاوربانک با مناسب‌ترین قیمت و گارانتی هستید، همین حالا به سایت جانبی رفته و از بین قیمت‌ها و محصولات مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برچسب ها: