تاریخ: 18:31 :: 2021/09/20
اهمیت مراجعه به متخصص زنان – دکتر سالاریه

متاسفانه بر خلاف تصور همیشگی همه ما که دقیقا تنها زمانی که مشکلی جدی سرو کله اش پیدا بشور تازه متوجه نیاز مراجعه به پزشک خواهیم شد.

متخصص زنان نیز از مهمترین مواردی است که همیشه تا زمان پیدایش مشکلی جدی نادیده گرفته می‎شود. در ین زمان مهمترین تصور این می‎یاشد که من چرا بدون داشتن هیچ علائمی باید به متخصص زنان مراجعه کنم؟ بسیاری از ما نیز به دلیل ترس و خجالت مراجعه به پزشک زنان را به طور قصد به تعویق می‎اندازیم.
مراجعه به جراح زنان خوب در تهران به صورت مرتب برای اطلاع، پیشگیری یا رسیدگی به موقع به بسیاری از مشکلات حاد و ضروری در زنان بسیار مهم است.
بسیاری از بانوان علت شایع مراجعه نکردن به یک متخصص زنان را این می‎دانند که علائمشان حالتی طبیعی دارد و هیچ اختلالی ر مشاهده نکرده‎اند اما در واقع بسیاری از بیماری‎ها زمانی که به سراغ ما می‎آیند ممکن است هیچ علائم واضحی به همراه نداشته باشند که برای ما قابل مشاهده باشد. این بیماری‎ها را بیماری‎های خاموش می‎نامند.
این نوع بیماری‎ها در زنان زمانی علائم شدید خود را نشان خواهند داد که در مرحله فوق پیشرفته بیماری باشیم. بنابراین مراجعه در دوره‎های زمانی معینی به پزشک زنان اهمیت ویژه‎ای دارد.

زمان مراجعه به جراح زنان خوب دکتر ندا سالاریه

•    آیا اصلا زنان نیازی به معاینه دقیقا پیش از ازدواج دارند؟
•    زمان مراجعه به متخصص زنان چه زمانی است؟
•    دفعات مراجه به دکتر زنان به چه صورت است؟
•    آیا مراجعه به متخصص زنان به صورت دوره‎ای بدون داشتم هیچ علائمی نیاز است؟
این سوالات متداولی است که معمولا زنان در برخورد با توصیه‎های مراجعه به دکتر زنان به آن فکر میکنند. بر خلاف تصور عام نیازی نیست که خانم‎ها پیش از ازدواج به پزشک زنان مراجعه کنند و مورد بررسی قرار بگیرند به هیچ وجه. باید گفت بر طبق نظر متخصصین زنان باید بعد از سنین ۱۳ سالگی به طور دائمی در دوره‎های زمانی خاصی به پزشک زنان مراجعه کنند تا معاینه شوند.
دکتر ندا سالاریه متخصص زنان و زایمان معتقدند این دوره زمانی می‎تواند وابستگی شدیدی به مراقبت‎های بهداشتی و آمیزشی و عدم وارد کردن فشار به رحم و … در زنان در موارد مختلف داشته باشد اما معمولا بین دوره زمانی‎ها خاص از ۶ ماه تا ۱ سال متغیر است.
این زمان مراجعه از سن ۱۳ سالگی به این دلیل است که فرد در همان سنین ابتدای بلوغ مورد مراقبت‎های پیشگیرانه قرار بگیرد. در صورتی که این سن برای مراجعه پشت گوش انداخته شد باید پس از آغاز فعالیت جنسی حتما به پزشک زنان مراجعه شود.
پزشک متخصص زنان دکتر سالاریه دوره یکساله مراجعه را نیازمند چند علائم خاص در فرد اعلام می‎کند. در صورتی که این علائم خاص را در خود مشاهده نکنید می‎توانید دوره مراجعه خود را به دوره‎های یکساله تقسیم کنید البته به خاطر داشته باشید که اولویت همیشه با تشخیص و تجویز پزشک معالج شماست.
–    در صورتی که عادت ماهانه شما به صورت منظم اتفاق می‎افتد و شاهد هیچ گونه تغییری در آن نشده‎اید.
–    در صورتی که در آستانه یائسگی قرار ندارید.
–    در صورتی که خونریزی شما منظم و معمولی است.
–    در صورتی که باردار نیستید. در صورتی که باردار باشید و همچنان خونریزی مشاهده کنید حتما به سرعت به پزشک مراجعه کنید.
–    احساس بدی در قسمت دستگاه تناسلی خود ندارید مثلا احساس سوزش و خارش و استنشاق بوی بدی در ناحیه دستگاه تناسلی نداشته باشید.
–    عدم احساس مشکلات ادراری
–    عدم مشاهده ترشحات غیر معمولی در واژن
–    عدم علاقه و تصمیم گیری به بارداری
همچنان در نظر داشته باشید با وجود همه اینها زمان بعدی مراجعه به پزشک زنان کانلا به تشخیص پزشک شما بستگی دارد.

در انتخاب پزشک زنان به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

درجه تحصیلات از مهمترین نکات مراجعه به یک پزشک می‎بشد. در موارد تخصصی یهتر است همیشه به پزشک متخصص مراجعه کنیم.
اینکه دوره آموزشی این پزشک در چه مرکز معتبری بوده نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد.
پس مهمترین مورد انتخاب پزشک بورد تخصصی وی می‎باشد.  زیرا این بورد نشان دهنده میزان مهارت ان دکتر دانش و آگاهی وی است. به طور کلی بهتر به هر وسیله‎ای که می‎توانید با پرس و جو یا گردش در اینترنت سابقه حرفه‎ای وی را مورد بررسی قرار دهید.
البته شما باید به این دقت کنید که تخصص پزشک شما متناسب یا علت مراجعه شما به وی باشد. باید بدانید که پزشک شما در کدام زمینه ناباروری، مراقبت بارداری، زایمان، یائسگی، عفونت و … تخصص دارد یا خیر.
دیدگاه مشترک از دیگر مواردی است که بسیار در ارتباط برقرار کردن، اعتماد کردن به پزشک اهمیت دارد. بهتر ایت پزشکی را برای درمان یا ویزیت دائمی خود انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با وی در مورد مشکلات و مسائل زنانه خود صحبت کنید.
در این مطلب با ویژگی‎های انتخاب یک پزشک خوب برای ویزیت دائمی خود آشنا شدید پس مهم نیست تهران چقدر بزرگ باشد بلکه شما میتوانید به سادگی پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید تنها کافی است که یک جلسه با وی دیدار داشته باشید تا بتوانید متوجه شوید او دقیقا پزشک شما است یا خیر.

برچسب ها: