تاریخ: 11:23 :: 2021/09/12
فرمانده کل ارتش: اقدام راهبردی نیروی دریایی ارتش، مستکبران را دچار ابهام راهبردی کرد

مراسم استقبال و قدردانی ازهفتاد و پنجمین ناوگروه اطلاعاتی ونظامی نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده کل ارتش ، فرمانده نیروی دریایی، استاندار و نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح یکشنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد.

مراسم استقبال رسمی از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو ناوشکن سهند و ناوبندر مکران صبح امروز در بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم، پیام رهبر معظم انقلاب به فرمانده و کارکنان ناوگروه هفتاد و پنجم قرائت شد.

هفتادوپنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوسها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران رسید و مورد استقبال دو فروند شناور رزمی ناوتیپ سطحی از منطقه یکم نیروی دریایی و ۲ فروند جنگده شکاری پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی نیروی هوایی ارتش  مستقر در بندرعباس قرار گرفت.

این ناوگروه ۱۲ اردیبشهت ماه با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی ماموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.

قدردانی فرمانده کل ارتش از نیروهای ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند و خانواده‌های آنان

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در آئین استقبال و تجلیل از ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی اظهار کرد: این اقدام می تواند یک گام مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب باشد چرا که در سخت‌ترین شرایط تحریمی بر علیه ملت ایران اما در اوج اقتدار و توانمندی به انجام رسید.

وی افزود: این ناوگروه طی ۱۳۳ روز با عبور از سه اقیانوس هند، اطلس جنوبی و اطلس شمالی و آبراه‌های مهم آنها، طولانی ترین ماموریت دریایی کشور را انجام دادند.

امیر سرلشکر موسوی با بیان این که خانواده صبور رزمندگان این ناوگروه‌های اعزامی نقش مهمی در حفظ صلابت قوای مسلح کشورمان در به انجام رساندن مأموریت‌های مهم و این چنینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این توفیق بزرگ حاصل عزم‌های جزم برای تعالی و اقتدار ایران اسلامی است که در تمامی اجزای ارتش و نیروی دریایی ارتش جریان دارد.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: این اقدام راهبردی نیروی دریایی استکبار جهانی و در رأس آنها تروریست‌های آمریکایی را دچار ابهام راهبردی کرد. اجرای این مأموریت به استکبار جهانی نشان داد حرف حق مردم ایران قدرت یافته و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به سوی دریا نیست. تحریم‌های حداکثری توان ما را بیشتر کرده است.