جام افریقا
تاریخ: 11:29 :: 2018/10/15
شادی بعد از گل به سبک کلاس درس

در رقابتهای کاپ آفریقا تیم ملی زیمبابوه ملقب به جنگاوران آفریقا موفق شد در مصاف با پلنگهای جمهوری دموکراتیک کنگو با نتیجه‌ی 2-1 به پیروزی برسد.

تیم پرستاره‌ی جمهوری دموکراتیک کنگو که در زمین خود، در پایتخت این کشور کینشازا بازی می‌کرد فرصتهای بسیاری را از دست داد تا در نهایت با یک نتیجه‌ی غیرمنتظره در مقابل زیمبابوه حریف سنتی‌اش شکست بخورد. زیمبابوه در این بازی با یک استراتژی دفاعی هوشمندانه برای مقابله به مهاجمین زهردار کنگو هر وقت که توپ به سمت دروازه‌اش می‌آمد با مدافعین زیاد در محوطه‌ی جریمه حاضر می‌شد و بعد از رفع شدن خطر این بازیکنان زیمبابوه بودند که از لاک دفاعی بیرون می‌آمدند تا نگذارند در طول ۹۰ دقیقه دائماً زیر فشار کنگو قرار داشته باشند.

 

زیمبابوه که در این بازی فرصتهای گلزنی کم‌تعدادی داشت در دقایق ۲۱ و ۶۹ از دو تای این فرصتها نهایت استفاده را برد تا در نهایت با نتیجه‌ی ۲-۱ به پیروزی رسیده و یک سه امتیاز بسیار مهم از این بازی خارج از خانه بدست بیاورد.

 

اما آنچه بعد از این بازی ابتدا در آفریقا و بعد در دیگر نقاط دنیا خبرساز شد شادی بعد از گل خاص بازیکنان زیمبابوه بود. بسیاری از کاربران شبکه‌های ورزشی و رسانه‌های اجتماعی به این شادی بعد از گل خاص بازیکنان زیمبابوه پرداختند و معتقد بودند زیمبابوه‌ای‌ها با این حرکت، شادی بعد از گل را به سطح جدیدی ارتقا داده‌اند.

 

 

بعد از گل دوم زیمبابوه بازیکنان این تیم در مقابل گلزن‌شان قرار گرفته و روی زمین نشستند. بازیکنان زیمبابوه فضایی دقیقاً شبیه کلاس درس بوجود آوردند. گویی گلزن تیم نقش مربی را دارد و آنها مثل شاگردان جلوی او نشسته‌اند. در بین نشسته‌ها چند نفر حتی دستهای خود را به علامت اجازه گرفتن بالا آوردند تا بیننده شک نکند که اشاره‌ی آنها به کلاس درس است. کاربران شبکه‌های اجتماعی مطمئن هستند که جمهوری دموکراتیک کنگو مسلماً کنایه‌ی این حرکت را گرفته. بازیکنان زیمبابوه در واقع خواسته‌اند با این حرکت به کنگویی‌ها نشان دهند که در فوتبال باید پیش آنها درس بگیرند.

برچسب ها: