تاریخ: 21:01 :: 2021/08/26
در صورت تعرض به کشتی ایرانی “همه کشتی‌های اسرائیل در مدیترانه” زیر آتش حزب الله خواهند رفت

رئیس حزب توحید عربی لبنان تاکید کرد، در صورت هرگونه تعرض به کشتی ایرانی که در حال حرکت به سمت لبنان است، همه کشتی‌های اسرائیل در دریای مدیترانه زیر آتش حزب‌الله قرار خواهند گرفت.

رئیس حزب توحید عربی لبنان تاکید کرد، در صورت هرگونه تعرض به کشتی ایرانی که در حال حرکت به سمت لبنان است، همه کشتی‌های اسرائیل در دریای مدیترانه زیر آتش حزب‌الله قرار خواهند گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وب سایت النشره، «وئام وهاب» رئیس حزب توحید عربی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی درباره شرایط عمومی این کشور با اشاره به تشدید بحران‌ها و مشکلات جوانان اظهار داشت که جوانان لبنانی بسیار خلاق و دارای ایده‌های مهم هستند بنابراین لازم است که بر روی توسعه توانایی‌های آن‌ها کار کرد.

وی درباره پرونده تشکیل دولت در این کشور اظهار داشت که همه باید برای محقق شدن این امر و خروج از بحرانی که در آن قرار داریم همکاری کنند.

رئیس حزب توحید عربی لبنان با اشاره به اینکه صندوق بین‌المللی پول قصد دارد اقدامات زیادی همچون کاهش تعداد کارگران در بخش عمومی و کاهش خدمات وزارت بهداشت و وزارت امور اجتماعی به لبنان تحمیل کند تصریح کرد که «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف در ماموریت خود جدی بوده و می‌داند که چگونه برای موفقیت در نجات کشور اقدام کند. میقاتی تفاوت زیادی با «سعد حریری» نخست وزیر سابق دارد و می‌تواند روابط و همکاری را با همه فعال کند؛ بنابراین در صورتی که نجیب میقاتی استعفا کند همه در لبنان سقوط می‌کنند.

وئام وهاب تاکید کرد، اگر نیاز باشد که نجیب میقاتی برای نجات لبنان به سوریه برود مطمئناً این کار را خواهد کرد و روابط بین المللی و مهم زیادی دارد و می‌تواند به لبنان کمک زیادی کند. موقعیت جغرافیایی لبنان ما را ملزم می‌کند که برای موفقیت در نجات کشور به سوریه سفر کنیم.

وی افزود، «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان اختیارات کافی ندارد و اگر فرمان تشکیل دولت تصویب نگردد کل ساختار سیاسی کشور سقوط می‌کند. برای شهروندان لبنانی فرقی ندارد که وزیر کشور چه کسی باشد بلکه آن‌ها به فکر قیمت بنزین و سوخت مازوت هستند.

رئیس حزب توحید عربی لبنان در ادامه گفت که بحران لبنان به نیمه راه رسیده و همه نیرو‌های سیاسی کشور مسئول این وضعیت هستند. برخی از احزاب مشارکت کننده در دولت در روند تشکیل آن مانع تراشی می‌کنند و برخی گروه‌های سیاسی به شرایط دشوار معیشتی که شهروندان از آن رنج می‌برند فکر نمی‌کنند و تنها به مسائل خود توجه دارندو بنابراین مردم در حال حاضر به هیچ یک از نیرو‌های سیاسی در کشور اعتماد ندارند.

وی اشاره کرد که تنها راه نجات کشور تشکیل دولت است و نجیب میقاتی از برخی تضمین‌های خارجی برخوردار می‌باشد و می‌تواند کمک‌های مالی از خارج جلب کند.

وی در پایان درباره بحران سوخت لبنان و آغاز حرکت کشتی‌های ایرانی حامل سوخت به سمت این کشور برای کمک به لبنانی‌ها تاکید کرد که اگر کشتی ایرانی که در حال حرکت به سمت لبنان است مورد هرگونه تعرض قرار بگیرد همه کشتی‌های اسرائیل در دریای مدیترانه زیر آتش حزب الله خواهند بود.