گروه: . / اجتماعی
تاریخ: 14:39 :: 2021/08/11
وضعیت امنیت جنوب تهران مناسب نیست/ ضرورت ورود کمیسیون امنیت ملی و بهداشت به این موضوع

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امنیت جنوب تهران مناسب نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت امنیت جنوب تهران مناسب نیست.
علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز طی تذکری اظهار داشت: متاسفانه مطلع شدیم یکی از خبرنگاران خبرگزاری خانه ملت، دو روز گذشته، در مسیر بازگشت به منزل توسط زورگیران مورد ضرب و جرح و آسیب دیدگی قرار گرفت که جای تاسف دارد.

وی افزود: روز گذشته وقتی به نمایندگی از همه همکاران در مجلس به عیادت این خبرنگار عزیز رفتم، وی همچون همه خبرنگاران براساس رسالت خبرنگاری خود به جای آنکه در مورد مسائل شخصی و درمانی اش صحبت کند، مسیر آگاه سازی اجتماعی را در پیش گرفت و به دو نکته اشاره کرد که بنده باید در این محل به آنها اشاره کنم و سپس به دستور شما به کمیسیون های مربوطه ارجاع شود.

وی ادامه داد: ابتدا اینکه وضعیت امنیت منطقه جنوب تهران براساس آمارها مناسب نبوده و گزارشات زورگیری عدد بالایی را نشان می دهد که نیروی انتظامی باید در این خصوص فکر اساسی کند.

خضریان تصریح کرد: اما موضوع دیگری که برای بنده خیلی جای تاسف داشت این بود که آقای نظام پور زمانی که در منطقه میدان فتح تهران مورد زورگیری قرار می گیرد و خود را به همراه دوستش به سختی به بیمارستان شریعت رضوی می رساند، این بیمارستان از پذیرش فردی که از ناحیه شکم مورد اصابت چاقو قرار گرفته، خودداری می کند و بیان می کند که جایی برای پذیرش شما نداریم! و این خبرنگار در آن شرایط خطرناک که جانش در خطر است، مجبور می شود خود را به بیمارستان دیگری برای درمان برساند.

وی بیان کرد: بیمارستان لقمان این خبرنگار را پذیرش و سریعاً نسبت به درمان وی اقدامات لازم را انجام می دهد که از مسئولان و مدیران جای تشکر دارد، اما لازم است از طرف کیسیون بهداشت و درمان با رئیس بیمارستان شریعت رضوی گفت وگو و تذکر جدی داده شود.

خضریان گفت: این خبرنگار عزیز در این شرایط نگران بود که آیا عملکرد این بیمارستان در برابر مردم جنوب غرب تهران درست و قانونی بوده است؟ اینکه فردی مورد ضربه چاقو قرار گرفته و خونریزی دارد مورد پذیرش اورژانسی قرار نگیرد، آیا این کار انسانی است؟

نماینده تهران گفت: بیمارستان شریعت رضوی تحت نظر سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، اما این موضوع از وزارت بهداشت سلب مسئولیت نمی کند. از این رو درخواست دارم کمیسیون بهداشت و درمان به این موضوع ورود کرده و هم کمیسیون امنیت ملی درخصوص وضعیت امنیتی منطقه جنوب تهران ورود پیدا کند که شرایط بسیار بدی در آنجا حاکم است.