گروه: . / اقتصادی
تاریخ: 14:41 :: 2021/08/10
رصد هوشمند توزیع گوشت مرغ از مبدا تا مقصد

طی تفاهم پست با وزارت صمت، رصد هوشمند توزیع و ارسال گوشت مرغ از کشتارگاه تا خرده فروشی ها توسط شرکت ملی پست که داری قوی ترین شبکه رصد توزیع کالا در کشور است، اجرا می شود. رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری موج درباره جزئیات تفاهمنامه شرکت ملی […]

طی تفاهم پست با وزارت صمت، رصد هوشمند توزیع و ارسال گوشت مرغ از کشتارگاه تا خرده فروشی ها توسط شرکت ملی پست که داری قوی ترین شبکه رصد توزیع کالا در کشور است، اجرا می شود.

رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست در گفتگوی با خبرنگار خبرگزاری موج درباره جزئیات تفاهمنامه شرکت ملی پست با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار درباره ساماندهی بازار مرغ گفت: طرح ارسال کالا یا محموله‌های پستی این گونه است که از این پس طبق قرارداد بسته شده به صورت هوشمند از نقطه‌ای که مرغ توزیع می‌شود یعنی از کشتارگاه ها تا مقصد یعنی خرده فروشی ها به صورت آنلاین رصد می‌شود.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه از دو ماه پیش طرح رصد هوشمند اجرایی شده است، افزود: اطلاعات محل توزیع مرغ در سامانه جامع الکترونیک ثبت می‌شود به صورتی که حتی اگر خودروی حمل توزیع مرغ از یک نقطه به نقطه دیگر در حال حرکت باشد اطلاعات حرکت آن کاملا هوشمندانه رصد و ثبت خواهد شد.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه در این نحوه ارسال مرغ ناوگان و نیروی انسانی شرکت ملی پست به هیچ عنوان درگیر نیست بلکه تردد خودرو‌ها به صورت هوشمندانه رصد می‌شوند ادامه داد: در هر مرحله تاییدیه اینکه مرغ با چه وزنی و چه حجمی در کدام منطقه توزیع شده یا در کدام منطقه در حال حرکت است انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه فقط فروشندگان در نقطه پایانی از کشتارگاه درخواست خود را در سامانه ثبت می‌کنند تصریح کرد: روند تایید ماشین‌های توزیع مرغ توسط سازمان دامپزشکی انجام می‌گیرد و ما هیچ دریافت و تقاضایی نداریم بلکه درخواست‌ها از همان مبدا در کشتارگاه در سامانه ثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: ما تنها مسئولیت رصد انتقال و توزیع مرغ ها را داریم، ناگفته نماند این موضوع تنها برای مرغ نیست بلکه بقیه کالا‌ها نیز از جمله توزیع جوجه‌های یک روزه را نیز در بر می‌گیرد و منتظر قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی هستیم.